شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. بین الملل
جمعه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۱۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان به این نتیجه رسیدند که حالت تهوع در بارداری برای محافظت از مادران در برابر مسمومیت و محافظت از جنین در حال رشد رخ می دهد.

بخش ترجمه پیام خبر به نقل از یورونیوز نوشت: تهوع صبحگاهی در 70 درصد از زنان باردار ایجاد می شود و گاهی این تهوع آنقدر شدید است که مادران باردار را در خوردن، نوشیدن و انجام فعالیت ‌های روزمره دچار مشکل می‌ کند.

محققان دانشگاه کمبریج بریتانیا هورمونی را شناسایی کرده ‌اند که توسط جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می ‌شود و عامل به وجود آمدن تهوع صبحگاهی است؛ پروتئین (GDF15) که در میزان کم توسط اندام‌ هایی همچون مثانه، پروستات و کلیه ‌ها تولید می ‌شود و از طریق اتصال به گیرنده‌ های تخصصی در ساقه مغز باعث ایجاد حالت تهوع می شود.

سطح این هورمون که از سلول‌ های جنینی در جفت آزاد می ‌شود در اوایل دوران بارداری افزایش یافته و حالت تهوع ایجاد می کند و در سه ماهه اول بارداری بیشتر است.

محققان به این نتیجه رسیده اند که علت بالا رفتن سطح این پروتئین در بدن برای محافظت از مادران در برابر مسمومیت و محافظت از جنین در حال رشد در برابر مواد سمی تکامل یافته است.

محققان تاکید کرده اند زنان در دوران بارداری اگر سطح پروتئین بالاتری داشته باشند، کمتر به این هورمون واکنش نشان می‌ دهند و با تزریق دوزهای بالای این هورمون به افرادی که سطح پایینی از این پروتئین دارند و برای بارداری اقدام می کنند، باعث می شود تا حساسیت آنها کاهش یافته و تجربه استفراغ در دوران بارداری آنها کاهش خواهد یافت.

 

کد خبر 224326

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید