شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. بین الملل
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علیرغم اینکه تصور می شد حشرات به نور تمایل و علاقه دارند اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که نور موجب سرگیجه و مرگ حشرات می شود.

به گزارش بخش ترجمه پیام خبر، مجله Nature Communications نوشت: همواره دیده ایم که حشرات دور نور لامپ ها تجمع می کنند و فکر کرده ایم که این به دلیل علاقه انها به نور است اما جالب است بدانید نور موجب سرگیجه و حتی مرگ حشرات می شود.

دلیل تجمع حشرات به دور نور به گفته پژوهشگران دانشگاه بین المللی فلوریدا(FIU) به این علت است که نور را با ماه یا گل ‌ها یا شکاف‌ های شاخ و برگ اشتباه می گیرند.
آنها اظهار کرده اند که حشرات به خودی خود جذب نور مصنوعی نمی ‌شوند، بلکه نور مصنوعی در سیستم‌ های ناوبری آنها که طی ده ‌ها میلیون سال تکامل یافته است، تداخل ایجاد می‌ کند.

حشرات هنگام عبور از کنار چراغ‌ های خیابان یا لامپ ها به شکل غریزی جهت حرکت خود را تغییر به سمت نور تغییر می دهند تا تا نور را پشت سر خودشان قرار دهند و برای همین مسیر پرواز خود را طوری تنظیم می‌ کنند که آنها را در همان زاویه نگه دارد که باعث می‌ شود فقط دور لامپ بچرخند، سرگیجه بگیرند و بالاخره به خاطر گرما و خستگی و برخورد به نور می میرند.

 

کد خبر 225117

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید