یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
شنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عضو شورای اسلامی شهر شیراز از برگزاری همایش ویژه زنان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و هجمه دشمن توسط رسانه های غربی برای نه گفتن به این انتخابات، این همایش ترتیب داده شد.

به گزارش پیام خبر، سیده مریم حسینی، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش ویژه زنان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و هجمه دشمن توسط رسانه های غربی برای نه گفتن به این انتخابات، این همایش ترتیب داده شد.

سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در دوره یازدهم مجلس از شیراز 23 نفر خانم حضور یافتند و در نهایت هشت نفر به طور جدی در مراحل نهایی حضور یافتند و در نهایت سه نفر پررنگ کار کردند، تاکید کرد: الان 43 نفر از بانوان تاثیرگذار در انتخابات حضور یافتند و این نشان از حضور موثر زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: در راستای حضور حداکثری و اینکه بانوان را در مسیر انتخابات تنها نگذاریم و آنان را مورد حمایت، هدایت و حمایت معنوی قرار دهیم تصمیم گرفتم با ایجاد همایش از این افراد حمایت شود که همایش «زنان تمدن ساز ایران اسلامی» شکل گرفت و پس از صحبت با مسئولین ارشد استان این حرکت مورد حمایت استاندار فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) قرار گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه در نخسین جلسه این همایش که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، تولیت آستان مقدس هم حضور داشت و بر لزوم توجه به امر انتخابات و حضور حداکثری زنان در این روز تاریخی تاکید کرد و برگزاری چنین همایش هایی را لازم و مهم ارزیابی کرد، افزود: در روز برگزاری مراسم 25 نفر حضور یافتند و مابقی نامزدهای انتخاباتی هم به دلیل اینکه در جلسات مختلف بودند، نمی توانستند شرکت کنند که قرار شد جلسات دیگر هم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه زنانی که در عرصه انتخابات شرکت کردند، در زمانی که دشمن قصد انحطاط زن ایرانی را دارد، به میدان آمدند و بصیرت خود را به رخ دشمن کشیدند، اظهار کرد: حضور زنان یک تحول عظیم خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه من بی مهری نسبت به جامعه زنان می دیدم و سعی کردم با ایجاد همایش زنان تمدن ساز ایران اسلامی، نقش زنان را پررنگ تر در جامعه به نمایش بگذارم، افزود: تلاش می کنم زنان فعال اجتماعی به خوبی دیده شوند چرا که هر چه زنان پررنگ تر باشد، مدیریت کشور جایگاه ویژه ای برای زنان فعال اجتماعی در نظر خواهد گرفت و حضور زنان افزایش آگاهی و مطالبه گری زنان ایران اسلامی و اعتماد به نفس برای زنان ایجاد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه جامعه آماده پذیرش حضور زنان تاثیرگذار در فعالیت های مختلف است، تاکید کرد: در جامعه اسلامی نقش زنان در جامعه باید بهتر از سایر جوامع مشخص شود و مقام معظم رهبری از زنان انتظار دارند که خودشان جلوی هجمه دشمن نسبت به زنان را بگیرند و آن را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه زنان آگاه و بابصیرت اینست که به میدان بیایند و در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنند و از نگاه مقام معظم رهبری اصلاح جامعه با اصلاح زنان روی می دهد و یکی از بحران های امروز جوامع موضوع زنان است، افزود: زن ایرانی در ایران اسلامی باید بکوشد زن اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

حسینی با اشاره به اینکه در این گردهمایی زنان نامزد انتخاباتی به دنبال حزب و جریان خاصی و فرد خاصی هم نیستم و چند کلاس آموزشی برای این عزیزان برگزار کنیم و این بانوان را به بزرگان شهر معرفی خواهم کرد، اضافه کرد: بانوانی در شهر شیراز داریم که خوش درخشیدند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زنان تمدن ساز باید به صورت یک محور دیده شوند و زنان و جامعه زنان توانمند شوند و باید به این سطح برسیم که با توانمندکردن زنان، خانواده را در وهله اول تعالی ببخشیم و امیدواریم که به روزی برسیم که زنان تمدن ساز انقلاب اسلامی نقش خود را برای رسیدن به حکم رانی اسلامی ایفا کنند.

حسینی افزود: همه درد دشمن وجود انقلاب اسلامی است و هدف دشمن اینست که جامعه را از پشتوانه اسلامی تهی کنند و حضور زنان در جامعه باعث می شود تا این تیر دشمن به سنگ بخورد.

وی گفت: حضور زنان در انتخابات نشان دهنده اعتماد به نفس زنان و افزایش آگاهی زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

 

کد خبر 226051

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید