یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ۲۰:۳۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پانزدهمین جشنواره نخستین واژه آب در سطح استان مرکزی باهدف آگاهی بخشی به دانش آموزان مقطع اول دبستان در خصوص ارزش و ضرورت مصرف بهینه آب برگزار شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، حشمت اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این رابطه اظهار داشت: امسال به مانند سالهای گذشته جشنواره نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی استان از آبانماه سال جاری آغاز شد و تا ۳۰ بهمن ماه با اجرای ۱۱ برنامه در مدارس ابتدایی استان ادامه یافت.

وی افزود: در ۱۱ برنامه انجام شده علاوه بر اینکه تعداد ۴ هزار دانش آموز مقطع اول ابتدایی آموزش های مدیریت مصرف آب را دریافت کردند با هماهنگی با صدا و سیمای استان برنامه های مذکور در برنامه گلدونه ها شبکه آفتاب استان مرکزی برای مخاطبان پخش شد. 

عباسی تاکید کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید با صرفه جویی در مصرف آب برای حفاظت از ذخائر آبی این کشور تلاش کنند. 

آزاده کرمی مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در رابطه با نکات آموزشی در این جشنواره بیان داشت: در این جشنواره مسائلی مانند چرخه آب، نقش آب در زندگی، آب مجازی و مقدار آب مصرفی برای تولید هر یک از نیازهای مصرفی و آب خاکستری و موارد دیگر آموزش داده شد.

 

کد خبر 226309

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید