
به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی در نشست کمیسیون فوقالعاده عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به اهمیت ترافیک و مطالبات شهروندان، نزدیک به 2 ماه است که جلسات منظم با حضور اعضای کمیسیون، مدیران شهرداری و پلیس راهور در شهرداری برگزار میشود.
شهردار شیراز افزود: در این جلسات، موضوعاتی چون گرههای ترافیکی، استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت ترافیک، و راهکارهای روانسازی عبور و مرور شهری مورد بررسی قرار میگیرد.
برنامهریزی برای توسعه حملونقل عمومی
شهردار شیراز با اشاره به اقدامات زیرساختی و نرمافزاری در دست اجرا گفت: مشارکت و همراهی شهروندان بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه مردم شیراز همکاری مناسبی دارند، اما ما موظفیم توسعه سیستم حملونقل عمومی شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و مینیبوس را در اولویت قرار دهیم تا استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد.
لزوم برخورد با سد معبر و پیادهروها
اسدی با انتقاد از اشغال پیادهروها توسط برخی نمایشگاهداران خودرو و فروشندگان گفت: اشغال پیادهروها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و موجب اخلال در تردد شهروندان میشود، تصمیم شورای ترافیک و کمیسیون حملونقل این است که تا پایان خرداد، این افراد فرصت دارند وضعیت خود را سامان دهند.
وی تاکید کرد: از ابتدای تیرماه، هیچ نمایشگاهی حق ندارد خودروهای خود را در پیادهروها و معابر عمومی مستقر کند و در صورت تخلف، پلیس راهور با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.
ورود روزانه 6 هزار خودروی سنگین به شیراز
شهردار شیراز همچنین به یکی دیگر از چالشهای ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: روزانه حدود 6 هزار خودروی سنگین وارد شیراز میشود که این موضوع مشکلات متعددی در حوزه ترافیکی ایجاد کرده است، به نظر میرسد نیاز است تا درباره تکمیل کمربندی و مدیریت عبور این خودروها تصمیمات جدی در سطح استان اتخاذ شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری همهجانبه دستگاههای اجرایی و مردم، در آینده نزدیک شاهد رضایت بیشتر شهروندان در حوزه ترافیک و تردد شهری باشیم.
- برچسب
- شیراز
- شهرداری شیراز