
به گزارش پیام خبر، رضا محمدیان با اشاره به تداوم بررسیها در زمینه گرههای ترافیکی شهر گفت: برخی پروژهها برای اصلاح هندسی و روانسازی ترافیک در نقاط کلیدی شهر به تصویب رسیده است که از جمله آنها میتوان به تخریب و بازسازی پل شاهد به دلیل فرسودگی و لزوم افزایش ایمنی، اصلاح تقاطع پل زرگری و ایجاد یک زیرگذر جدید اشاره کرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در انتهای بلوار پاسارگاد و در محل پل شهیدان یغمور نیز اصلاحات هندسی از جمله احداث لوپ در دستور کار است تا ترافیک آن منطقه کاهش یابد.
افزایش ظرفیت پلها در مسیرهای پرتردد گردشگری
وی با اشاره به پروژههای در دست اجرای گردشگری در محور حسینیالهاشمی گفت: عرض پل حسینیالهاشمی که در بزرگراه این منطقه واقع شده، با توجه به افزایش حجم تردد و اجرای طرحهای گردشگری، باید افزایش یابد، این پروژه نیز تصویب شده و در حال برنامهریزی اجرایی است.
استفاده از هوش مصنوعی و توسعه پارکینگهای توقیفی
عضو شورای اسلامی شهر شیراز به اهمیت بهرهگیری از فناوری در مدیریت ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در سامانههای ترافیکی و همچنین فراخوان شرکتهای خصوصی برای ایجاد پارکینگهای توقیفی در نقاط مورد تایید شهرداری و پلیس راهور تاکید شد.
لزوم همکاری روزانه پلیس و شهرداری در میادین پرتردد
وی از شهرداری و پلیس خواست تا با همکاری روزانه در محورهای پرتردد و اعزام نیروهای فیزیکی راهور، نسبت به روانسازی ترافیک و اعمال قانون بهصورت مستمر اقدام کنند همچنین بر لزوم تبادل اطلاعات بین سامانههای این ۲ نهاد برای رفع نواقص موجود تاکید شد.
کاهش تخلفات ترافیکی؛ گامی مؤثر برای روانسازی شهر
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با اشاره به آمار تخلفات گفت: در آغاز جلسات بررسی ترافیک، آمار تخلفات هفتگی در شهر شیراز حدود ۲۵۰ هزار مورد بود که با اقدامات کنترلی این عدد به حدود ۱۶۰ هزار مورد کاهش یافته است.
وی افزود: این آمار باید به زیر ۵۰ هزار و در نهایت به نزدیک صفر برسد، اگر باور داریم شیراز شهر فرهنگ و ادب و هوای پاک است، باید شهروندان نیز در رعایت قانون پیشقدم باشند.
درخواست از شهروندان برای رعایت فرهنگ ترافیک
رئیس کمیسیون عمران ضمن قدردانی از همکاری شهروندان گفت: بیش از ۸۰۰ هزار خودرو در شیراز تردد میکنند و اگر ۳۰ درصد آنها مرتکب تخلف شوند، ترافیک شهر مختل خواهد شد، با کاهش این رقم به زیر ۵ درصد، میتوان به ترافیکی روان و شهری قانونمند دست یافت.