جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هشتاد و هشتمین روز ناسالم و آلوده در سال جاری بر اساس گزارش ایستگاه سنجش آلودگی هوا، دوشنبه برای کلانشهر اراک ثبت شد.

به گزارش پیام خبر، «علیرضا محرابیان» گفت: متوسط شاخص کیفیت هوای اراک شبانه‌روز اخیر به عدد ۱۱۸ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است و تداوم این وضعیت برای ساکنان این کلانشهر زیان‌بار است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت  ۹ صبح امروز (دوشنبه) به ۱۵۲ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است. رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد:: آخرین گزارش دریافتی از  ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی همچنین بیانگر آن است که روز دوشنبه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در شهرستان شازند نیز ساعت ۹ صبح به ۱۵۱ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است. محرابیان اظهار داشت: مردم شهرستان شازند نیز امروز (دوشنبه) هشتاد و یکمین روز ناسالم هوا در سال جاری را تجربه می‌کنند. وی توضیح داد: آلاینده مسئول در افت کیفیت هوای اراک و شازند ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است که توصیه می‌شود مردم تا حد امکان از تردد در فضای باز خودداری کنند. استان مرکزی واقع در قلب ایران چهارمین قطب صنعت کشور است و از ۱۲ شهرستان آن به ترتیب اراک، شازند و دلیجان امسال بیشترین روزهای آلاینده را در کارنامه خود دارند.

 

کد خبر 156149

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید