شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت:در حال حاضر تنها ۴۵درصد ورودی فنی و حرفه‌ای به دانشجویان و دانش آموختگان اختصاص دارد که در همین راستا آموزش دوگانه یا هیبریدی دانش آموزان به معنای کسب یک مهارت در حین تحصیل در حال انجام است.

به گزارش پیام خبر از مشهد، غلامحسین حسینی نیا در جلسه با اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای خراسان رضوی اظهارداشت: ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و مهارتی در کشور وجود دارد و وجود نیروی ماهر برای آموزش در این بخش را ظرفیتی برای توسعه هرچه بیشتر مهارت آموزی در کشور می‌دانیم. رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود:مشکل عمده کشور ما عدم مهارت آموزی و توانمندی فارغ‌التحصیلان پس از گذراندن دوران تحصیل است در صورتی که سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای را سازمان توسعه ای می‌دانیم، کشورهایی مانند تایوان، هند،کره و چین را تکنسین‌های ماهر و افراد دارای مهارت ساخته اند و این نشان از اهمیت مهارت است لذا و سازمان فنی حرفه ای مهمترین سازمان توسعه ای کشور است. وی ادامه داد:دانشگاه‌های ما در سطح نسل دوم باقی مانده درحالی که دنیا تجربه نسل سوم و چهارم را به پایان رسانده است، هم اکنون سرعت تحولات در فناوری بسیار زیاد است و به همین دلیل سازمانهای بین المللی معتقدند یک میلیارد جمعیت جهان که اکنون جمعیت ماهر هستند تا پنج سال آینده نیاز به باز آموزی مهارتی دارند. حسینی نیا افزود: باید با کمک هم تحول اساسی در موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای در کشور ایجاد کنیم چرا که راهی به جز توسعه آموزش و مهارت جوانان نداریم.توسعه مهارت آموزی فرمول نجات بخش امروز کشور است و مهارت و وجود نیروهای ماهر در توسعه کشور راهگشاست. رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این مطلب که ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ماهر شاغل امروز کشور باید مهارت‌های نوین را فرا بگیرند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۴۵درصد ورودی فنی و حرفه‌ای به دانشجویان و دانش آموختگان اختصاص دارد در همین راستا آموزش دوگانه یا هیبریدی دانش آموزان به معنای کسب یک مهارت در حین تحصیل در حال انجام است تا در صورت عدم اشتغال فرد در راستای رشته تحصیلی در مسیر مهارت آموخته شده شغل پیدا کند. وی گفت: تشکیل مجمع خیرین در تک تک استان‌های کشور و سپس شکل‌گیری مجمع ملی و در نهایت هیئت امنایی کردن آموزش‌های مهارتی در کشور از جمله راهکارهای موثر در این حوزه خواهد بود، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای باید مجمع راهبردی برای توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای باشد و ضرورت دارد که راهبردهای کلان حوزه مهارت در این فضا تعیین شود زیرا بهترین و واقعی‌ترین فضای ارتباط با دنیای واقعی است.

 

کد خبر 166035

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید