شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شیراز گفت: فعالیت مرکز پژوهش های شورا با استفاده از نظر نخبگان،متخصصین،کارشناسان وبهره مندی از نظریه های مشورتی وتجربیات به دور از هرگونه نگاه سلیقه ای خواهد بود.

به گزارش پیام خبر، مهدی نصیری در حاشیه نشست اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش های شورا گفت: اهداف وماموریت های این مرکز در زمینه تفکر راهبردی و آینده پژوهی در شورای شهر با استفاده از نظر نخبگان،متخصصین،کارشناسان وبهره مندی از نظریه های مشورتی وتجربیات خواهد بود.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شیراز ادامه داد: در این راستا افزایش اثر بخشی فرایندهای سیاستگذاری،برنامه ریزی وارزیابی تصمیم های شورا وجهت دهی وانسجام بخشی به فعالیتهای پژوهشی مرتبط با مدیریت شهری با همین رویکرد به جد دنبال خواهدشد.

نصیری با بیان اینکه شورا ومرکز پژوهش ها ذاتا سیاسی نیست بر ایجاد فضای کرسی آزاد اندیشی درحوزه های تخصصی مدیریت شهری وتقویت حرکت ها ، برنامه هاو فعالیت های گذشته تاکید کرد و افزود: شورا به عنوان یک فضای مشورتی تخصصی درب آن به روی همه باز است.

وی تصریح کرد:در مرکز پژوهشهای شورا از فضای نخبگانی مجموعه شهرداری ودانش وتجربیات خارج از این مجموعه به دور از هرگونه نگاه سلیقه ای استفاده خواهیم کرد.

نصیری تشکیل میزهای تخصصی با رویکرد مدیریت شهری با هدف تامین خوراک برای کمیسیون های تخصصی شورا را از دیگر راهبردهای این مرکز عنوان کرد وگفت:به دنبال این هستیم که خروجی طرح ها وعملکرد این مرکز منتج به افزایش بهره وری وکیفیت وکاهش هزینه های مدیریت شهری شود.

رییس کمیته هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز از لزوم راه اندازی کانون ارزیابی ایرانیان درحوزه مدیریتی سخن گفت واظهار داشت: انتخاب مدیران باید براساس یک سری شاخص ها وصلاحیت ها وفارغ از هرگونه وابستگی وارتباطات باشد.

نصیری با تاکید بر اینکه این مرکز جای اعمال سلیقه نیست وباید نگاه کارشناسی وتخصصی بر آن حاکم شود گفت: مرکز پژوهش ها با انجام مطالعات دقیق وارایه راهکارهای راهبردی باید خطای احتمالی در پروژه ها را ازبین ببرد یا آن را کاهش دهد.

وی در خصوص نحوه استفاده وبهره مندی از نظر نخبگان وکارشناسان گفت: به طرق وروشهای مختلف دعوت را انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: خروجی بررسی طرح ها وارایه پیشنهادات باید در راستای مدیریت بهینه شهری باشد.

نصیری در پایان ، راه اندازی بانک اطلاعاتی تخصصی ، ایجاد مراکز اسناد علمی و گردآوری نظرات محققان و ‌پژوهشگران را از دیگر رویکرهای این مرکز برشمرد.

 

کد خبر 203054

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید