چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۸:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: هنرهای سنتی باید حفظ و احیا شوند و شیراز باید صادرکننده صنایع دستی باشد چرا که صنایع دستی هویت ما را صادر می کند.

مریم جلالی دهکردی، امروز در شورای گردشگری فارس با اشاره به اینکه شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است و باید به عنوان قیمومیت و مرجعیت این صنایع شناخته شود، گفت: وسعت صنایع دستی در شیراز و فارس آنقدر زیاد است و تکالیف آن بر گردن مسئولین امر همان اندازه زیاد می شود.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اضافه کرد: تقویت توجه به صنایع دستی یکی از اولویت های وزارت میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه فارس 2 شهر جهانی صنایع دستی دارد و تمامی مرجعیت صنایع دستی در اختیار شیراز است، اضافه کرد: صنایع دستی جنبه ویترینی پیدا کرده و اهمیت آن در سبد کالای زندگی افراد دیده نشده است.

جلالی دهکردی با یادآوری این مطلب که گذشتگان ما با تلاش و سلیقه و هنر این مسئولیت را به ما محول کرده اند که باید در آن دیده شود، افزود: طرحواره های صنایع دستی در نمای شهری باید دیده شود چرا که الان جنگ روایت هاست و کوچه کوچه شهر پر از قصه ها و روایت زیباست و باید باید این قصه ها به ارزش افزوده تبدیل شود و در صنایع دستی باید ارز آوری شکل گیرد.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: هنرهای سنتی باید حفظ و احیا شوند و شیراز باید صادرکننده صنایع دستی باشد چرا که صنایع دستی هویت ما را صادر می کند و هویت شهری باید به سمت این برود که رویکرد صنایع دستی در آن دیده شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، محمدهادی ایمانیه، نیز در این مراسم گفت: وضعیت صنایع دستی ما باید به بررسی و نقطه هدف آن مشخص شود و باید برنامه پنج ساله برای توسعه صنایع دستی استان شکل گیرد.

استاندار فارس افزود: تا سه هفته دیگر بین شهرداری شیراز و میراث تفاهمنامه پیرامون صنایع دستی شکل گیرد و همین مورد هم در آباده برای منبت شکل گیرد.

 

کد خبر 203493

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید