سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو و به همت معاونت فرهنگی و دانشجوئی واحد شیراز جلسه تجلیل از دانشجویان فعال و توانمند دانشگاه و اعضای کانون ها و تشکل های دانشجوئی با هیات رئیسه واحد شیراز برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو و به همت معاونت فرهنگی و دانشجوئی واحد شیراز جلسه تجلیل از دانشجویان فعال و توانمند دانشگاه و اعضای کانون ها و تشکل های دانشجوئی  با هیات رئیسه واحد شیراز برگزار شد.

در این نشست محمد رضا قائدی رمز موفقیت کانونها را هم افزائی توان کانون ها و ظرفیت سایر دانشجویان بر شمرد و اظهار کرد: به طور ویژه اعضای کانون ها در اردوهای راهیان پیشرفت که به زودی برگزار خواهد شد شرکت نمایند تا آشنایی هرچه بیشتری با توانمندی ها و پیشرفت های کشور پیدا کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نکته کلیدی برای موفقیت دانشجویان را در چگونگی سپری نمودن دوران دانشجوئی دانست و توضیح داد: برخی دانشجویان از بهره هوشی خوبی برخوردارند اما تعاملات اجتماعی مناسبی ندارند حال آنکه بهینه شدن این تعاملات اجتماعی در محیط دانشگاه شکل می گیرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های نظام سرمایه داری اشاره نمود و گفت نظام سرمایه داری در حال ترویج فردگرائی و اتکای به خود است و عدم نیاز به گروه، تشکل و فعالیت های اجتماعی از مولفه های مهم این نظام است.

قائدی حضور در فضای مجازی را به میزان لازم بسیار خوب و مناسب دانست و افزود: آنچه در سه ساله کرونایی اتفاق افتاد غالب شدن فرایندهای مجازی بود که باعث انزواطلبی جوانان و دشوار شدن فعالیتهای اجتماعی شد که این خود آسیب های جدی را درپی داشت.

وی توضیح داد: حضور در فعالیتهای اجتماعی تکمیل کننده شخصیت دانشجویان است و بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تلاش می کند تا فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و علمی خود را به دانشجویان بسپارد و خودش نقش حامی و کمک کننده را داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه مطالبه گری را حق دانشجویان برشمرد و اظهار کرد: از آنجاکه دانشجویان در کنار استادان خود جزو گروه مرجع جامعه هستند، جامعه از آنها توقع کارکرد صحیح و الگو بودن را دارد.

قائدی فعالیت دانشجویان در مراکز رشد واحد شیراز و حضور پررنگ آنها در رویداد عصر امید در خرداد ماه گذشته را نمونه ای از بخشهای مختلفی دانست که دانشجویان می توانند در ایام تحصیل خود در آن فعالیت کرده و مهارت بیاموزند و اجتماعی رشد کنند.

در این نشست همچنین حجت الاسلام مهدی یعقوبی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس به توانایی دانشجویان اشاره و اظهار کرد: دانشجویان توانایی ها و قابلیت های گوناگون خود را به حوزه های مختلف دانشگاه ارائه نمایند تا دانشگاه هم به فراخور توان و امکانات خویش برای کمک و حمایت از این قابلیت ها همکاری و همراهی کند.

همچنین علیرضا بیابان نورد معاون فرهنگی و دانشجوئی واحد شیراز با اشاره به سابقه پیدایش روز دانشجو در مقابل استکبار طلبی آمریکا در سال 1332، حق جوئی دانشجویان و پیشتازی آن ها در تحولات اجتماعی قرن اخیر را مولفه مهم و بارز این قشر فرهیخته جامعه دانست.

در آغاز این نشست دانشجویان به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون فعالیتهای مختلف دانشگاه پرداختند و گوشه ای از توانمندی های کانون ها و تشکل ها و درخواستهای ایشان از رئیس و معاونین دانشگاه مطرح شد.

 

کد خبر 204123

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید