سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۱۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراسم آزادسازی 42 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس به همت آستان قدس رضوی برگزار شد و این زندانیان با مبلغ بدهی 39 میلیارد و 700 میلیون تومان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پیام خبر، مراسم آزادسازی 42 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس به همت آستان قدس رضوی برگزار شد و این زندانیان با مبلغ بدهی 39میلیارد و 700میلیون تومان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس، استادآقا مدیرعامل بنیاد برکت رضوی، سردار جابر مهدیار نماینده آستان قدس رضوی در استان فارس، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و جمعی از خیرین، خادمیاران حرم رضوی در استان فارس و تعدادی از خانواده زندانیان در سالن شهید دستغیب اداره کل زندان های فارس برگزار شد.

اسحاق ابراهیمی در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین نیک اندیش و مسوولان دلسوز که در تعامل با یکدیگر سعی در حل مشکلات مردم نیازمند دارند گفت: خیرین بسیار بزرگواری در استان فارس وجود دارد که در هر زمینه ای برای پیگیری مشکلات زندانیان اعم از سلامت، خانواده زندانیان، اعطای بسته معیشتی و... پیشقدم هستند و با مجموعه زندان‌‌ها همکاری دارند و با همه محدودیت ها در کمک به این افراد استقبال می کنند.

مدیرکل زندان های فارس و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: مراجع محترم قضایی استان، دادستان مرکز استان، همه موسسات و نهادهای حمایتی و خیریه نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده اند.

وی اضافه کرد: با همت تولیت آستان رضوی، چهارمین جلسه آزادسازی در استان فارس برگزار می شود که تاکنون زمینه آزادی ۱۲۸ زندانی با مجموع بدهی ۷۲۷میلیارد و ۴۸۶میلیون ریال از زندان های استان فراهم شده است.

مدیرکل زندان های فارس گفت: مبلغ ۴۸میلیارد تومان از شکات رضایت گرفته شده است و مبلغ ۸میلیارد تومان اعسار پذیرفته شده است و 2 میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان نیز آورده زندانی بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: مبلغ 286 میلیون تومان از محل کمک یکی از خیرین دادگستری استان و بیش از ۴میلیارد تومان نیز توسط آستان قدس پرداخت شده است و مبلغ 9 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز ستاد دیه از محل کمک های خیرین برای آزادی این زندانیان کمک کرده است.
ابراهیمی اظهار داشت: تعداد ۴۲نفر زندانی از مجموع 128 زندانی، همزمان با دهه اول فاطمیه با کمک آستان قدس رضوی از زندان آزاد شدند که بدهی این افراد

39میلیارد و 700میلیون تومان بوده است و از این مبلغ بدهی، 26میلیارد تومان آن را شکات گذشت کرده اند، مبلغ یک میلیارد و 455میلیون تومان را آستان قدس رضوی پرداخت کرده است و مابقی نیز با پذیرش اعشار، کمک خیرین و ستاد دیه استان تامین شده است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی همچنین زمینه آزادی تعداد ۱۹ زندانی جرایم قتل را با وساطت خادمیاران حرم رضوی فراهم کرده است.

شایان ذکر است هم اکنون تعداد 859 زندانی مالی و غیرعمد در زندان های استان فارس، چشم انتظار دستان سخاوتمند خیرین نیک اندیش هستند. نیکوکاران ارجمند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب؛ ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱۰ شماره کارت؛ ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ شماره شبا؛ iR۶۵۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱۹۹۱۱۹۹۱۰ بانک ملت به نام ستاددیه استان فارس واریز کنند.

 

کد خبر 204124

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید