جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۰۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس فتا استان فارس از اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از 20 الی 29 دی‌ماه سال جاری با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ امیر حسین سلیمانی بیان کرد: همزمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور، در استان فارس نیز این پویش از20 دی آغاز و تا 29 دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: افزایش نفوذ اینترنت در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی و آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند.
سرهنگ سلیمانی به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌ها است.
وی گفت: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی بعضا جبران ناپذیری می‌تواند برای کودکان به همراه داشته باشد.

این مقام سایبری افزود: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربران، ایمنی کودکان در فضای مجازی، طرح حاضر با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های عمومی در قالب پویش مردمی کودکان سایبری در سراسر کشور برگزار خواهد شد .
این مقام انتظامی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و  با همراهی این پلیس در این پویش، حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

 

کد خبر 204788

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید