جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. بین الملل
پنج شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۲۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان تاکید کرده اند که استفاده از آنتی‌ بیوتیک توسط افرادی که اطراف شما زندگی می‌ کنند به طور مستقیم بر روی شما نیز تاثیر می‌ گذارد.

به گزارش بخش ترجمه پیام خبر به نقل از science Alert نوشت: مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ ها، سلامت عمومی را به خطر می اندازد و گاهی این مقاومت بدون استفاده از آنتی بیوتیک در روده آشکار می شود.
محققان به این نتیجه رسیده اند که احتمال بروز مقاومت به آنتی بیوتیک در کشورهایی که مصرف آنتی‌بیوتیک بالایی دارند، بیشتر است و ایجاد این سویه مقاوم حتی در افرادی که در این کشورها آنتی بیوتیک هم مصرف نکرده اند مشهود می شود.

محققان تاکید کرده اند که استفاده از آنتی‌ بیوتیک توسط افرادی که اطراف شما زندگی می‌ کنند به طور مستقیم بر روی شما نیز تاثیر می‌ گذارد.
مقاومت آنتی بیوتیکی باعث می شود تا ژن های مقاوم بیشتری به آنتی بیوتیک در بدن ما ایجاد شود و اگر خود ما هم آنتی بیوتیک مصرف نکرده باشیم اما اطرافیان و حتی حیوانات خانگی ما مصرف کرده باشند بر ژنوم ما اثر می گذارد.

محققان همچنین به نتیجه رسیده اند که میکروب‌های ساکن در روده منقش مهمی در مقاومت آنتی ‌بیوتیکی دارند و در کشورهایی که آنتی ‌بیوتیک‌ ها به ‌طور منظم ‌تری مورد استفاده قرار می گیرند، مصرف می‌شوند، شاهد شمار بیشتری از ژن‌های مقاوم به آنتی‌ بیوتیک در میکروبیوم روده‌ هستند.

 

کد خبر 207680

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید