شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
پنج شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۸:۱۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه یکی از حلقه های گمشده جامعه امروز تبیین غدیر است، گفت: برگزاری ویژه برنامه های در ارتباط با غدیر باید افزایش پیدا کند، باید ابعاد مختلف غدیر بیان شود اگر غدیر معرفی نشود عاشورا معرفی نخواهد شد، عاشورا در زمانی به طور کامل معرفی می شود که غدیر به خوبی تبیین شود.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام سید محی الدین طاهری، امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در بنیاد غدیر استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار کرد: از فعالیت های بنیاد غدیر استان فارس که فعالیت های مطلوبی در این ایام داشتند قدردانی می کنم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه یکی از حلقه های گمشده جامعه امروز تبیین غدیر است، اضافه کرد: برگزاری ویژه برنامه های در ارتباط با غدیر باید افزایش پیدا کند، باید ابعاد مختلف غدیر بیان شود اگر غدیر معرفی نشود عاشورا معرفی نخواهد شد، عاشورا در زمانی به طور کامل معرفی می شود که غدیر به خوبی تبیین شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: ما به مسئله حواشی شهر و روستاها کمتر توجه کردیم در حالی که هنگام انتخابات سال ۸۸ یکی از کاندیداها در تهران بیشتر از جاهای دیگر رای داشت و همین موضوع باعث شد آن کاندیدا دچار توهم شود و قبل از شمارش آراء اعلان پیروزی نماید در حالیکه در مقابل آن رای ها، ۲۲ میلیون رای غالب مربوط به شهر های کوچک و روستاها و دیگر نقاط کشور بود، روستاییان عریز ما با امکانات اندک پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی یادآور شد: حتی در شهر شیراز و حاشیه شهر شیراز هنوز برخی امکان پرداخت هزینه تاکسی و اتوبوس برای حضور در جشن های مذهبی را ندارند، اخیرا اعلام کردیم که برخی از مردم توان خرید میوه تابستانه را ندارند، امروز هم اعلام می کنیم میوه که هیچ عده بسیاری از خانواده ها توان خرید یک مرغ برای یک ماه را هم ندارند، این انتظار وجود دارد که مجموعه های مختلف از جمله شهرداری به حاشیه شهر رسیدگی بیشتری کند.

وی در خصوص مساجد نیز گفت: برخی مساجد حاشیه شهر امام جماعت ندارند چراکه امکانات و بودجه ای ندارند، شهرداری با توجه به بودجه فرهنگی برای مساجد حاشیه شهر باید تدابیری بیاندیشد.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) طرح امین مدارس را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور روحانیت در مدارس آثار مطلوبی دارد.

وی گفت: موضوع حجاب را می خواهند دو قطبی کنند، دشمنان در صدد هستند تا یک خانم چادری را در پاساژ ها و مراکز تجاری راه ندهند، باید آرام آرام با توسعه و اخلاق موضوع حجاب را درست کرد، رفتار با اخلاق می تواند موضوع حجاب را درست کند.

 

کد خبر 212312

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید