شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
جمعه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۵۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه در طول سالیان دراز بعد از انقلاب، به‌جای اینکه دانشگاه و حوزه بخواهند پیشگام حرکت متن جامعه باشند، از متن جامعه عقب افتاده‌اند، گفت: علت این مسئله آن است که خیلی وقت‌ها آن چیزی را که تفکر و دیدگاه عموم مردم ما و رهبری انقلاب است را مبنا قرار نداده‌ایم. چنین نشست‌هایی محل خوبی برای بررسی همین مسائل است و لازم است که تحقیق عمیقی در آن انجام شود.

به گزارش پیام خبر، آیت‌الله دکتر لطف الله دژکام، در چهاردهمین نشست سراسری اندیشمندان و استادان انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در حال برگزاری است، ضمن تاکید بر مفید بودن چنین نشست‌هایی گفت: 2 موضوع برای اجلاس امسال محور قرار داده شده که یکی بررسی مسائل منطقه و شرایط روز دنیاست و دیگری، مسئله انتخابات پیش‌رو، که هر دو ارزشمند است و لازم است که در این موارد به طور جدی و اصولی بحث شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: انقلاب اسلامی، مباحثی دارد که نسبت به همه این حوادث روز و مسائل سیاسی و انقلابی موجود امروز دنیا، جنبه مبنایی دارد، اگر می‌خواهیم در مورد هر کدام از این مسائل روز تحلیل داشته باشیم، باید آن مبانی را درست چیده باشیم. وقتی مبنا درست چیده نشود، مسلما در نتیجه‌ای که می‌گیریم دچار اشکال می‌شویم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در طول سالیان دراز بعد از انقلاب، به‌جای اینکه دانشگاه و حوزه بخواهند پیشگام حرکت متن جامعه باشند، از متن جامعه عقب افتاده‌اند، گفت: علت این مسئله آن است که خیلی وقت‌ها آن چیزی را که تفکر و دیدگاه عموم مردم ما و رهبری انقلاب است را مبنا قرار نداده‌ایم. چنین نشست‌هایی محل خوبی برای بررسی همین مسائل است و لازم است که تحقیق عمیقی در آن انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در هر سخنرانی خود یک آیه از قرآن کریم خوانده و آیات قرآن مبنای تحلیل ایشان است خاطرنشان کرد: قرآن باید مبنای تحلیل‌های ما باشد، متاسفانه ما حتی در مسائل سیاسی و اجتماعی نتوانسته‌ایم مباحث را آن‌طور که باید، قرآنی کنیم. اگر بخواهیم تغییر و تحول ایجاد شود، باید مبانی را از متون دینی اخذ کرده و طبق آن پیش برویم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای این اجلاس، باید روی مبانی انقلاب و اسلام پیش برویم، گفت: امروز جامعه ما تشنه شنیدن پاسخ مسائل و مشکلات است، اگر بنا است که گروه انقلاب اسلامی به اینطور مسائل پاسخ بدهد، باید نقش این گروه علمی ارتقا پیدا کرده و این نقش‌آفرینی تقویت شود. این تقویت نقش‌آفرینی، وابسته به خود آن عنصری است که درس را ارائه می‌دهد یعنی استاد. در این خصوص باید سخن تازه‌ای گفته شود. اگر حرف نویی گفته نشود، جاذبه‌ای برای جوانان ندارد.

امام جمعه شیراز در ادامه به لزوم تهیه و تالیف یک مجموعه از مقالات ارائه شده در این نشست 2 روزه اشاره کرد و گفت: حدود سه دهه پیش، یک همایش برای انقلاب اسلامی گذاشته شد و مجموعه مقالات در سه جلد چاپ شد. هنوز وقتی به آن سه جلد مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که حرف زیادی برای گفتن دارد. بنابراین لازم است که دبیرخانه همایش به فکر تولید یک اثر جدید در این زمینه باشد. امیدواریم این اجلاس دستاوردهای بزرگی داشته باشد و ما هم بتوانیم در ترویج آن بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان سخنان خود با بیان این که باید یک شهر خدامحور داشته باشیم، تاکید کرد: نمی خواهیم خدا و مردم را مقابله یکدیگر قرار دهیم چراکه این دیدگاه غربی است، در رشته انقلاب اسلامی فعالیت های مطلوبی را می توانیم انجام دهیم و نقش آفرینی گروه انقلاب اسلامی باید تقویت شود.

 

کد خبر 225598

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید