شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۹:۰۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت مخابرات در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران به مناسبت دهه فجر که با حضور دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد حوزه مخابرات و ارتباطات کشور برگزار شد گفت: با هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، شرکت مخابرات ایران با عزم راسخ درحال نزدیک‌شدن به اهداف راهبردی خود مطابق با نیاز روز مشتریان است.

به گزارش پیام خبر و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات، با گرامیداشت ایام فرخنده دهه فجر و مبعث پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران بیش از ۵۰ سال افتخار خدمت‌رسانی به مردم دارد و در این مدت به‌رغم تمام افت‌وخیزها در دو سال گذشته به اهداف راهبردی خود مطابق با نیاز روز مردم دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین رشد درآمد شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی، در دوره دولت سیزدهم بوده است، اعلام کرد: در حوزه تلفن ثابت، ۳۷ میلیون پورت منصوبه و ۳۴ درصد ضریب تلفن ثابت داریم.

مهندس سلطانی با اشاره به اینکه با کمک وزارت ارتباطات درسال ۱۴۰۱، بیش از ۴۴ درصد افزایش درآمد عملیاتی ثبت شد که امیدها را برای بازگشت مخابرات به دوران شکوهمند خود زنده کرد، افزود: اهداف راهبردی و سیاست‌های کلان این مجموعه شامل ارتقاء تلفن ثابت و حرکت به سمت شبکه تمامIP، سرمایه گذاری هدفمند در شبکه دسترسی، ایجاد یکپارچگی در تمامی زیرساخت‌های نرم‌افزاری، بهبود کیفیت نگهداری و استفاده از فناوری‌های روز در اجرای کلیه امور توسعه‌ای، تلاش در جهت افزایش دقت و شفافیت در افشای صورت‌های مالی، بهبود مدیریت نقدینگی و تخصیص منابع، توجه به دانش شرکت‌های ایرانی تولید داخل در سخت‌افزار و نرم‌افزار، استفاده و همسوسازی تمامی پتانسیل‌های فضای ICT کشور در راستای توسعه و ارائه خدمات، ارتقاء درآمدها از محصولات موجود و ورود به بازارهای جدید و یکپارچگی و ایجاد تنوع در کانال‌های فروش و خدمات پس از فروش و بهبود تجربه مشتری است.

وی، افزود: در حوزه باند پهن ثابت، ۱۰ میلیون پورت منصوبه باند پهن و ۵.۳ میلیون مشترک فعال باند پهن و در حوزه دیتای تجاری و فیبرنوری، ۱۱۷ هزار اشتراک فعال دیتای تجاری و فیبرنوری و ۱۹۵ هزار کیلومتر فیبرنوری را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، توسعه باند پهن توسعه شبکه فیبرنوری، توسعه تجهیزات انتقال و توسعه شبکه NGN / IMS را از مهم‌ترین عملکرد شرکت مخابرات درسال ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: در بخش IP، توسعه شبکه دیتا و در حال حاضر نزدیک ۶ هزار پروژه آماده افتتاح، تحول شگرف در ارتباطات مخابراتی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اشاره کرد: در حوزه UNSP، شرکت مخابرات ایران چهار میلیون پوشش فیبر نوری تا پایان سال جاری را در تعهد خود دارد و به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستیم و همچنین تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۴، برنامه هشت میلیون پوشش فیبرنوری را داریم.

سلطانی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار، در حوزه انتخابات، ۹۹ درصد فرمانداری‌ها و ۸۲ درصد بخشداری‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در حوزه ارتباطات سیار، بیست و شش هزار سایت همراه اول و در تلفن ثابت بیش از ۱۱ هزار مرکز تلفن داریم.

وی با تاکید بر همدلی و تلاش مجموعه مخابرات برای رسیدن به سیاست‌های تعیین‌شده و مشترک بین وزارت ارتباطات و مخابرات خاطرنشان کرد: امیدواریم ان‌شاءالله با هماهنگی و همکاری مؤثر بین دو مجموعه به برنامه‌های هدف‌گذاری‌شده دست یابیم و جامعه نیز از آن، سود لازم را ببرد. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 225687

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید