شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت رسانی به مردم در زمان نزول رحمت الهی خبر داد و گفت: سامانه 137 مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

به گزارش پیام خبر، با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران در ساعات آینده در سطح شهر شیراز؛ جلسه هماهنگی بخش های مختلف خدماتی شهرداری شیراز با ریاست معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز و حضور مدیران سازمان ها، ادارت و مسئولان مربوطه در مناطق 11 گانه شهرداری شیراز برگزار شد.

روح الله خوشبخت در این جلسه پس از بررسی بررسی وضعیت مناطق 11 گانه شهرداری شیراز و ارزیابی آمادگی در مقابل وضعیت های مختلف جوی، نقاط ضعف و قوت مشخص تاکید کرد: تمرکز همه عوامل اجرایی بر پیشگیری از خطرات احتمالی باشد.

سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه حوزه های خدمات شهری شهرداری شیراز همواره در زمان های مختلف آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند بر لزوم تداوم و جدیت بیشتر فعالیت ها در زمان بارندگی تاکید کرد.

وی همچنین بر کنترل مستمر تجهیزات بارندگی در مناطق و سازمان ها تاکید کرد و اظهار داشت: قبل از شروع بارندگی استقرار تجهیزات در محل های پر خطر بر سرعت عمل و کاهش خطرات احتمالی تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: درصد بالایی از جداول در سال جاری در سطح محدوده های خدماتی لایروبی شده است و بازدید مستمر از مسیل ها در دستور کار مناطق است.

معاون شهردار شیراز از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای هواشناسی از بروز حوادث ناخوشایند برای خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند.

وی، عدم اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها یا مسیل ها را از نکات مهم و حائز اهمیت دانست و بر بازدید از راه های خروج آب ساختمان ها و منازل تاکید کرد.

خودداری از تردد در خیابان ها و معابر درگیر تا پایان بارش باران، خودداری از استقرار و نصب چادر در بوستان ها، بستر رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها، دوری کردن از رودخانه ها و مسیرهای منتهی به آنها، خودداری از صعود به ارتفاعات، انجام ندادن سفرهای غیر ضروری از جمله نکاتی بود که معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز به آن ها اشاره کرد.

وی یادآور شد: خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می تواند خودرو را به حرکت در آورد و حتی واژگون کند.

خوشبخت در پایان عنوان کرد: سامانه 137 مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

 

کد خبر 226451

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید