سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۱۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد:

ثبت تاسیسات آبی منصورآباد شیراز در فهرست آثار ملی ایران

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: «تاسیسات آبی منصورآباد شیراز» در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش پیام خبر، سید مجتبی علوی اردکانی گفت: برابر ابلاغ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خطاب به استاندار فارس اعلام شده است که در اجرای بند(ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور، مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذیربط، اثر فرهنگی-تاریخی «تاسیسات آبی منصورآباد» واقع در شهر شیراز بلوار بهشت، خیابان دکتر شریعتی در فهرست آثار ملی ایران با شماره۳۳۶۸۳ به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: بدیهی است این اثر تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس قرار خواهد گرفت و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، خلاف قانون و جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

علوی ضمن دعوت از شهروندان شیراز خصوصا ساکنان اطراف این اثر، برای کمک به حفظ و نگهداری آن، گفت: این آثار به نوعی نمادهای تاریخی شهر شیراز به شمار می‌روند و باید همه در حفاظت از آنها مشارکت داشته باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر گونه مرمت، بازسازی و تعمیر اماکن ثبتی تاریخی باید صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود.

 

کد خبر 203910

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید