سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار صدرا گفت: 74 درصد بودجه شهرداری صدرا محقق شده و 600 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای 9 پروژه بزرگ شهر اعلام شده است.

به گزارش پیام خبر، بهزاد پرنیان امروز در نشستی در جمع خبرنگاران گفت: بودچه امسال شهرداری صدرا 300 میلیارد تومان است که 74 درصد آن در 8 ماه محقق شده است و 600 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای پروژه های شهر اعلام شده است.

شهردار صدرا با اشاره به مشارکت 50 درصدی شهرداری و شرکت عمران صدرا افزود: طراحی ساختمان شهرداری و ساختمان شورای شهر صدرا، دو ارک 9 هکتاری ، آرامستان به مساحت 30 هکتار، سالن آمفی تئاتر ، فرهنگ سرا و دو پیاده راه سلامت، 9 پروژه بزرگ هستند که در دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی ضمن بیان توافق اولیه با قرارگاه خاتم الانبیا اضافه کرد: تاکنون 5 زمین چمن مصنوعی برنامه ریزی شده است که 3 مورد آن بهره برداری شده است و د مورد دیگر هم پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشتند که در ماههای آینده به بهره برداری خواهند رسید، 10 هکتار از ارتفاعات بکر شهر صدرا به شهرداری واگذار می شود که این امر نیاز به قرارداد با شرکت عمران صدرا و تصویب در تهران دارد.

پرنیان با تاکید بر تعامل میان شهرداری، شورای شهر صدرا و شرکت عمران صدرا ادامه داد: 100 میلیارد تومان ماشین آلات سنگین خریداری شده که بخش از آن تحویل و مابقی تا پایان سال تحویل داده می شود.

شهرداری صدرا پیرامون مشکلات حمل و نقل عمومی توضیح داد: تا سال گذشته تنها 15 دستگاه اتوبوس فعال داشتیم، 4 دستگاه به ناوگا حمل و نقل اضافه شده است و در بودجه شهرداری خرید 3 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است و تقاضای خرید 13 دستگاه اتوبوس یارانه ای در دستور کار است که 4دستگاه آماده واگذاری است و مابقی تا پایان سال تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات مرکز معاینه فنی صدرا تکمیل شده است تصریح کرد: سهمیه 6 دستگاه مینی بوس و ون درون شهری برای اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی را گرفته ایم این امر سبب دو برابر شدن ناوگان حمل و نقل صدرا خواهد شد.

هاشم عزیزی نیز در این نشست پیرامون مشکلات شهر صدرا گفت: صدرا برای جمعیت 120 هزار نفری طراحی و ساخته شد اما اکنون بیش از 200 هزار نفر جمعیت با زیر ساخت های ناقص در شهر ساکن هستند.

رئیس شورای شهر صدرا ضمن انتقاد از دستگاه های متولی امور فرهنگی و اجتماعی و ورزشی افزود: مشکلات شهروندان باید از نزدیک بررسی و پیگیری شوند، همکاری های شهرداری با اعضای شورای شهر در قالب برنامه هایی در جهت ارتقا سطح خدمات به شهروندان تبیین شده است.

وی با اشاره به 114 جلسه رسمی و بیش از 40 جلسه غیر رسمی در خصوص حل مشکلات مردم ادامه داد: ساماندهی میادین میوه و تره بار، احداث 7 پارک محله ای در دستور کار قرار گرفته است.

عزیزی در پایان با تاکید بر جذب سرمایه گذار در بهبود آینده صدرا اضافه کرد: ضروری است تا مسئله زمین های وقفی تعیین تکلیف شوند و درآمد حاصل از موقوفات صرف مسائل شهر شود.

 

کد خبر 204110

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید