جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری دینی در حوزه بین المللی

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه لازم است بین متولیان زیارتگاه های فارس با یکدیگر و سه شهر مذهبی کشور هم افزایی بیشتری صورت پذیرد گفت:متاسفانه در این سالها این موضوع کمتر مورد توجه واقع شده است و از گردشگری دینی با این ظرفیت عظیم خصوصاً در حوزه بین الملل کمتر بهره برده ایم.

به گزارش پیام خبر،شورای اندیشه ورز ارزیابی عملکرد زیارت استان با هدف ارتقا جایگاه شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت (ع) تشکیل شد.

این شورا به ریاست معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و با حضور فعالین فرهنگی حوزه گردشگری دینی برگزار شد به بررسی، ارزیابی عملکرد و راهکارهای تقویت نقش و جایگاه شیراز در سطح ملی و فراملی در حوزه زیارت پرداخت.

محمد فرخ‌زاده در این نشست با اشاره به پیوندهای عمیق مردم با اعتقادات دینی، بر لزوم استفاده از این ظرفیت تاکید و از مدعوین خواست راهکارهای خود را جهت عمق بخشیدن به این ارتباط قلبی مطرح کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه لازم است بین متولیان زیارتگاه های فارس با یکدیگر و سه شهر مذهبی کشور هم افزایی بیشتری صورت پذیرد خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سالها این موضوع کمتر مورد توجه واقع شده است و از گردشگری دینی با این ظرفیت عظیم خصوصاً در حوزه بین الملل کمتر بهره برده ایم.

محمد فرخ زاده با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری دینی در جامعه به تجربیات موفق همکاری با آموزش و پرورش در حوزه آشناسازی نسل امروز و آینده با فرهنگ زیارت اشاره کرد و افزود :می توان مجددا با رویکردها و روش های نو و تازه به این حوزه ورود کرد.

مدعوین این نشست نیز هریک جداگانه ضمن آسیب شناسی مشکلات موجود در این حوزه به ارائه دیدگاه ها و راهکارهای خود پرداختند.

استفاده از ظرفیت های مردمی، هیات های مذهبی، کانون های فرهنگی، سازمانهای مردم نهاد و تعامل بیشتر با حرم های مطهر، برندسازی حرم احمدبن موسی(ع)، توجه به تغییر ذائقه و خدمات مورد نیاز زائر در شرایط فعلی و آینده در جامعه، تعامل سازنده با آموزش و پرورش، تولید آثار هنری رسانه ای فاخر با موضوع زیارت، تعامل بیشتر با رسانه ملی، برگزاری جشنواره های، یادواره و سوگواره های تلفیقی مذهبی در فصول مختلف سال، تولید آثار فاخر هنری، توجه به جایگاه ژئوپولتیک دینی و مذهبی، پیوند بین گردشگری سبز و گردشگری زیارت، ایجاد زیرساخت‌ها در کم کردن هزینه های سفرهای زیارتی، ایجاد زائرسراهای در سطوح مختلف و موارد دیگر از جمله سرفصلهای مطرح شده توسط حاضرین در این نشست بود.

فرخ زاده در پایان ضمن تقدیر از حضور فعالان حوزه گردشگری دینی و زیارت با تاکید بر ادامه بودن این جلسات مقرر کرد جلسات بعدی با ارائه پیشنهادات تکمیلی و عملیاتی اعضا و با حضور مدعوین خوش فکر و عملگرا برگزار شود.

 

کد خبر 204304

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید