پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: ایجاد سایت موزه در بافت تاریخی «تل سبز» مرودشت فرصت بازدید از جاذبه‌ جدیدی در شهر مرودشت را برای مجموعه جهانی تخت جمشید فراهم می کند.

به گزارش پیام خبر، سید موید محسن نژاد، امروز در دوازدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری در شیراز از انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس و شهرداری و شورای اسلامی شهر مرودشت خبر داد و گفت: با هدف ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهبود زیرساخت‌ های گردشگری در استان این تفاهم نامه منعقد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس ادامه داد: این تفاهم ‌نامه در قالب برنامه‌ های جنبی دوازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری «پارس» بوده است که به موجب آن ایجاد سایت موزه در بافت تاریخی «تل سبز» مرودشت که به دوره عیلامی تعلق دارد با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس به شهرداری مرودشت واگذار شده است و حصار کشی، هزینه ‌های کاوش ‌های باستان‌ شناسی، ایجاد سالن معرفی و موزه و بازارچه صنایع‌ دستی بر روی این تپه توسط شهرداری مرودشت انجام خواهد شد.

محسن نژاد تاکید تاکید کرد: ایجاد این سایت موزه فرصت بازدید از یک جاذبه جدید در مرودشت را برای گردشگران و بازدیدکنندگان مجموعه جهانی تخت جمشید فراهم می کند.

 

کد خبر 204847

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید