یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه ما امروز در شرق استان شاهد نزول رحمت الهی بودیم، گفت: همچنین در این مدت پدیده گرد و خاک در مناطق جنوبی استان هم شکل گرفت.

مهندس مسعود حقیقت، در گفت و گو با پیام خبر، با اشاره به اینکه ما امروز در شرق استان شاهد نزول رحمت الهی بودیم، گفت: میزان بارندگی ایستگاه هواشناسی استهبان تا ساعت 15 و 20 روز سه شنبه مورخ ۳ مرداد میزان بارش اخیر اعلام شده از این ایستگاه طی سه ساعت پنج و 2 دهم میلی متر بوده که در سال زراعی 197 و 2 دهم میلی متر بارش در این ایستگاه ثبت شده است و آبگیری درختان انجیر بعد از بارش باران در انجیرستان های شرقی شهر استهبان را شاهد بودیم.

مدیر کل هواشناسی استان فارس میزان بارش ۳ ساعته و اخیر شهرستان نی ریز را تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز سه شنبه سوم مرداد را هشت دهم میلی متر عنوان کرد و افزود: میزان بارش ها در سال زراعی:۱۳۵ و ۲ دهم میلی متر رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد: در روستای چاه انجیر از توابع شهرستان زرین دشت شاهد جاری شدن روان آب هستیم و میزان بارش در یک ساعت 24 و نیم میلی متر بوده که خسارات هم وارد کرده است.

حقیقت با اشاره به شکل گیری پدیده گرد و خاک رایزنگ داست SA، در روز دوم مردادماه که دید را به یک هزار متر پایین آورده است که اگر یک مقدار سرعت بیشتری داشت و به 15 متر بر ثانیه می‌ رسید، طوفان گرد و خاک شکل می گرفت، اضافه کرد: طوفان گرد وخاک بسیار شدید با سرعت 33 متر بر ثانیه به ایستگاه لار رسید که معادل 119 کیلومتر بر ساعت است.

وی افزود: طوفان گرد و خاک برای سومین سال متوالی در تاریخ مشابه زرین دشت را در نوردید که سرعت باد بالغ بر 20 متر بر ثانیه و معادل بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت بود.

 

کد خبر 213476

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید