شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار منطقه دو شیراز گفت: بازار پروتئین که در سال جاری افتتاح می شود و باتوجه به فراخوان که اعلام شده پیشنهاد و مذاکره در قالب تهاتر مغازه های دروازه کازرون انجام خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، محمد مقدس زاده، امروز در جمع خبرنگاران گفت: جمعیت منطقه 2 شیراز 187 هزار نفر و حریم منطقه 2 هزار و 900 هکتار است و منطقه 2 دارای 22 محله با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت است.
شهردار منطقه 2 شیراز با اشاره به اینکه بافت میانی و جنوبی بابت سکونت گاه های غیر رسمی از کمبود فضاهای آموزشی، فرهنگی رنج می برد، اضافه کرد: این منطقه از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است که شامل مجموعه بنکداران یک و 2 است.
وی با اشاره به اینکه منطقه 2 شیراز از نظر تناسب متفاوت است و تمام آیتم های تعریف شده را دارد و تنوع در آن بسیار دیده می شود.

مقدس زاده ادامه داد: بازار پروتئین که در سال جاری افتتاح می شود و باتوجه به فراخوان که اعلام شده پیشنهاد و مذاکره در قالب تهاتر مغازه های دروازه کازرون انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کاهش درآمد منطقه 2 در فروردین به علت تعطیلی ایام عید بود، اضافه کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال در مجموع 64 درصد دریافت درآمد داشتیم.
مقدس زاده با تاکید بر اینکه منطقه 2 سال گذشته تحقق درآمد داشت و 414 میلیارد تومان و بیش از یک و هفت دهم درصد رشد را شاهد بودیم.
وی با یادآوری این مطلب که امسال یک هزار و یکصد میلیارد تومان در بخش پروانه و یک هزار و 600 میلیارد تومان در بخش تفکیک کسب درآمد داشتیم.
وی با اشاره به اینکه منطقه 2 تنها در صدور پروانه 250 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: 85 درصد جذب بودجه درآمدی منطقه در مرداد بود و یک هزار و 500 میلیارد تومان بودجه سرمایه گذاری منطقه است. 
وی با اشاره اینکه 9 پروژه شاخص عمرانی در منطقه تعریف شده است که بلوار محراب و پیاده رو احمد ابن موسی (ع) با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل پیاده رو سلامت، بهسازی پیاده رو کوی زهرا، کانیوگذاری کوی زهرا و آسفالت و قیر پاشی سطح منطقه اجرا شده است و اعتبار پروژه ها 69 میلیارد تومان است و 2 پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: در این راستا چهار پروژه شاخص تعریف شده که 45 متری محراب و دسترسی پدافند غیر عامل در پایگاه در سال جاری به بهره برداری می رسد. 
مقدس زاده با اشاره به ساماندهی ورودی شهر شیراز در بلوار خلیج فارس، اضافه کرد: در محلات کم برخوردار نظیر شهرک بهار، شیخ علی چوپان، ده پیاله عملیات عمرانی و زیر ساختی لوله گذاری دفع آب های سطحی آغاز و در حال اجراست. 
شهردار منطقه 2 شیراز افزود: اجرای روکش آسفالت خیابان شمس و منشعبات آن از دیگر برنامه هایی است که در حال انجام است.
وی افزود: 26 پارک در منطقه دارد و فضای سبز منطقه جزو فضای سبز برتر سطح شهر شیراز است.
وی با اشاره به آرامگاه آبش خاتون و لزوم تعریف یک محور گردشگری برای آن، گفت: طی 10 روز آینده این طرح مصوب می شود. 

شهردار منطقه 2 شیراز در ادامه به پروژه محرومیت زدایی منطقه 2 اشاره کرد و افزود: 500 میلیارد تومان میزان بودجه پروژه های این حوزه است.

 

کد خبر 214564

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید