شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۹:۵۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به مناسبت چهل و پنجمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کاروان سلامت، بهداشت و درمان هلال احمر فارس به ۱۲ روستای بخش کربال خرامه خدمات رایگان درمانی ارائه کرد.

به گزارش پیام خبر، حسین درویشی از اجرای طراح کاروان سلامت با استقرار تیم های بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر در بخش کربال شهرستان خرامه خبر داد و عنوان کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ،تیم های تخصصی بهداشت و درمان اضطراری این جمعیت در قالب کاروان سلامت زیر مجموعه طرح ملی نذر خدمت، در روزهای ۱۵ و۱۶ بهمن ماه با استقرار در روستای کمجان این شهرستان اقدام به ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، خدمات درمانی این تیم ها را شامل پزشک عمومی، چشم پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت مادر و کودک بهداشت روان، بهداشت محیط، تغذیه و خدمات دارویی عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در این کاروان سلامت بحث غربالگری "ماسکلو اسکلتال" دانش آموزان با هدف بررسی ساختار فیزیولوژی آنها صورت می پذیرد تا بتوانیم در صورت بروز هرگونه شواهد بیماری های ساختار اسکلتی با درمان به موقع از بروز بیماری های ناگوار جلوگیری کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح درمانی، کلاس های آموزشی امداد و کمک های اولیه و همچنین فعالیت های بشردوستانه با رویکرد تیم های حمایت های روانی هلال احمر (سحر) برگزار می شود.

توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اجرای طرح نیابت با هدف دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های یادشده در بخش کربال خرامه است. 

تعویض شبکه آبرسانی ۲۰ روستا به کمک خیرین

مدیرعامل هلال احمر فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح ملی نذر خدمت بیان کرد: این طرح با چهار رویکرد محرومیت زدایی، آموزش و توانمند سازی، تغییرات اقلیمی و آبرسانی و سلامت محور می باشد که هلال احمر فارس در هر چهار محور یاد شده در این بخش اقدامات تاثیر گذاری را انجام داده است. 

کلنگ زنی طرح تعویض شبکه آبرسانی به ۲۰ روستای بخش کربال خرامه یکی از خدمات هلال احمر به مناسبت دهه فجر است که حسین درویشی با پرداختن به آن گفت: شهرستان خرامه و به ویژه بخش کربال به عنوان یکی از محرومترین مناطق استان فارس ،هدف اصلی هلال احمر در راستای اجرای طرح های آبرسانی در بخش تغییرات اقیلمی بوده است که در این دهه مبارک، اجرای طرح یاد شده صورت پذیرفت.

درویشی، تعویض ۳۲ هزار متر لوله آب روستایی را که توسط نیک اندیشان تامین شده است را خدمتی ارزشمند برشمرد و تشریح کرد: با مشارکت خیرین تامین و خرید این میزان لوله صورت گرفته و همچنین هلال احمر نسبت به تهیه شیرآلات و اتصالات اقدام کرده که پس از انجام حفاری و لوله گذاری که با مشارکت فرمانداری، بخشداری، اداره آبفا، دهیاری و شورای اسلامی روستاها انجام خواهد گرفت، امید داریم تا همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان بخشی از طرح را افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

گفتنی است، در حاشیه این برنامه، گردهمایی تیم های بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان فارس نیز با حضور مدیرعامل این جمعیت برگزار شد. 

 

کد خبر 225382

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید