یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: در راستای برنامه های تحولی مدارس، راه اندازی مقدمات پژوهشکده علوم شناختی در پژوهشکده معلم با بخش های مختلف، راه اندازی ۴۵ مدرسه در دوره های ابتدایی و متوسطه و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت از جمله اقدامات اولیه طرح مدارس شناختی است.

به گزارش پیام خبر، دکتر فرشید قاسمی در نشست با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با تلاش همه فرهنگیان حماسه ای ماندگار در یوم الله ۲۲ بهمن امسال رقم خورد لذا ضمن تشکر از همه فرهنگیان و دانش آموزان امیدوارم با برگزاری انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفند این حرکت ارزشمند، تکامل یابد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خروجی آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال باید مبتنی بر اندیشه و تفکر اسلامی باشد.

قاسمی تصریح کرد: سند تحول بنیادین اموزش و پرورش، ارتقای شان و منزلت معلمان گزینش و جذب معلمان، عدالت آموزشی و .‌. از جمله محورهای مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی، ریاست طلبی، رفاه طلبی، ریاکاری و چاپلوسی را چهار آفت مدیریت در اسلام برشمرد و افزود: مدیران ما باید کارکردهایی مانند؛ ارتقای کیفیت پرورشی و آموزشی، پیشگیری از بحران، درمان مشکلات و اجرای سند تحول بنیادین را دارا باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: فضایل اخلاقی و اعتقادی افراد در سازمان، اندیشه ورزی و تفکر و برنامه ریزی ، احساسات افراد و جو سازمانی و رفتارهایی که افراد از خود بروز می دهند از علایم زنده بودن یک سازمان و شخصیت آن سازمان است.

وی ادامه داد: در مدارس باید بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی را همواره در دستور کار قرار دهیم، لذا مدیریت کیفیت جامع، تضمین کیفیت و کنترل کیفیت سه مرحله ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه چهار شورای آموزش و پرورش، به آموزش و پرورش مجوز داده می شود تا به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و برطرف شدن هزینه های بسیار بالای مدارس نسبت به تجاری سازی مکان های مناسب در مدارس اقدام کنند لذا در صورت تحقق این مصوبه بسیاری از معضلات مالی مدارس برطرف می شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمازجماعت در مدارس به امامت پدران دانش آموز، شرکت دانش آموزان در کارهای عام المنفعه، یک روز اقامه نماز جماعت در مسجد محله از جمله برنامه های تحولی در حوزه تربیتی دانش آموزان است.

قاسمی اضافه کرد: متخصصان حوزه جنگ شناختی تلاش می کنند تا با کار بر روی تفکر افراد، قضاوت های نادرست و تصمیم گیری ضعیف را ایجاد کنند و از شناسایی به موقع تهدیدها از سوی افراد، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در راستای برنامه های تحولی مدارس، راه اندازی مقدمات پژوهشکده علوم شناختی در پژوهشکده معلم با بخش های مختلف، راه اندازی ۴۵ مدرسه در دوره های ابتدایی و متوسطه و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت از جمله اقدامات اولیه طرح مدارس شناختی است.

 

کد خبر 225828

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید