شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۲۹
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به گزارش سیتنا، نوشت: «اپراتورها با اعلام درخواست نیاز در استفاده از بسترهای مخابراتی شرکت مخابرات ایران و با پرداخت هزینه های تعیین شده در توافقات فیمابین، می توانند کاملا آزادانه و به طور قانونی از این بسترها به سود توسعه شبکه خود استفاده کنند اما بدیهی است که وقتی بدون هماهنگی و بر خلاف توافقات رسمی و حقوقی، وارد حوضچه های مخابراتی شرکت شوند تجاوز به حریمی محسوب می شود که برای ایجاد آن، سالیان سال متخصصان شرکت، عمر و تخصص و اعتبارشان را گرو گذاشته اند».

به گزارش پیام خبر، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به گزارش سیتنا، نوشت: «اپراتورها با اعلام درخواست نیاز در استفاده از بسترهای مخابراتی شرکت مخابرات ایران و با پرداخت هزینه های تعیین شده در توافقات فیمابین، می توانند کاملا آزادانه و به طور قانونی از این بسترها به سود توسعه شبکه خود استفاده کنند اما بدیهی است که وقتی بدون هماهنگی و بر خلاف توافقات رسمی و حقوقی، وارد حوضچه های مخابراتی شرکت شوند تجاوز به حریمی محسوب می شود که برای ایجاد آن، سالیان سال متخصصان شرکت، عمر و تخصص و اعتبارشان را گرو گذاشته اند».

در جوابیه ارسالی برای پایگاه خبری سیتنا، پیرامون خبر «آقایان مدیران محترم شرکت مخابرات؛ لطفا فرافکنی نکنید با اهمال در رسیدگی به مشکلات بهانه دست رسانه های ضدایرانی ندهید؟!» آمده است:

شرکت مخابرات یاریگر اپراتورها در توسعه ارتباطات است
شرکت مخابرات ایران با قدمتی پنجاه ساله و با شعار ارتباطی فراگیر و برندی که کارکنان متخصص برای ساخته شدن آن، مرزهای دانش، سخت کوشی و همراهی در بهره برداری از خدمات «برای همه» را جابه جا کرده اند، امروز چنان در مظان اتهام قرار گرفته است که برای حفظ حقوق قانونی خود، نیرویی که باید صرف توسعه تجهیزات و حل مسائل برای رسیدن به وضعیت مطلوب صرف کند، صرف پاسخگویی به مسائلی می کند که با اندک پرس و جویی قابل رفع است.

در جوابیه قبلی گفته شد که «بهره بردن از تجهیزات فنی و زیر ساختی شرکت مخابرات ایران، برای تمام شرکت‌های همکار قابل انجام است». داستان تحلیل ها به اقدام شرکت پیمانکار از زمانی آغاز شد که یک شرکت پیمانکار طرف قرارداد مخابرات، در حال آماده سازی زیرساخت ها بوده است و هنوز تجهیزات را به مخابرات به عنوان کارفرما تحویل نداده است، شرکت FCP دیگری روی آن، بدون مجوز، سیم کشی انجام داده و شرکت پیمانکار هم بدون اطلاع شرکت مخابرات، اقدام به جمع آوری سیم کشی کرده است. توضیحات هفته گذشته وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای زارع پور چه در حیاط هیئت دولت و چه در مراسم افتتاحیه پروژه های سراسری شرکت مخابرات ایران و تمجیدات ایشان از عملکرد این شرکت نیز حاکی از این بود که خدمت رسانی به مردم، هدف غایی شرکت مخابرات است و این خدمت و جلب رضایت مشترکین مهم ترین رسالت آن است که این خدمات می تواند از درگاه مخابرات یا اپراتورهای دیگر صورت گیرد و در فضای رقابتی که شرکت مخابرات هم بر آن صحه می گذارد، برنده، آن اپراتوری است که با ایجاد زیرساخت های ارتباطی گسترده تر در تمامی کشور، پایداری ارتباطات و رضایت مردمی را کسب نماید.

شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور هم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تامین کننده اصلی زیر ساخت انتقال داده در سراسر کشور است و یکی از اولویت های خود را همکاری با دیگر خادمان مردم در حوزه اپراتوری، مقابله با انحصار، تمرکززدایی، توزیع دسترسی عمومی و برخورداری هر چه بیشتر مردم از خدمات پایه ارتباطی قرار داده است. بدیهی است به هم خوردن پایداری ارائه سرویس و ایجاد ناامنی برای خطوط و شبکه، از دغدغه های اصلی این شرکت است. شرکت مخابرات ایران بر همین اساس، از تمامی شرکت های FCP و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به عنوان همکاران همیشگی این شرکت، درخواست کرده که در موارد نیاز به استفاده از امکانات ارتباطات زیر ساختی شرکت مخابرات ایران، ضمن اقدام در چارچوب هماهنگی های حقوقی، از این امکانات استفاده کنند و اکثر قریب به اتفاق شرکت های همکار نیز به رغم پرداخت تعرفه اندک، از شرکت مخابرات خدمات زیر ساختی دریافت می کنند و تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته و موارد معدود و خاص نیز ناشی از اقدام برخی از پیمانکاران شرکت های FCP در تجاوز به حریم خاص شبکه این شرکت بوده است.

در بخشی دیگر از اتهامات رسانه شما نیز آمده است که مخابرات با فرافکنی در رسیدگی به مشکلات، اهمال می کند و این امر را به گردن رسانه های ضد ایرانی می اندازد! در هیچ جای تکذیبیه شرکت مخابرات ایران، هیچ گونه فرافکنی انجام نشده و تنها از هجمه رسانه های عمدتا ماهواره ای ایران ستیز بیگانه به شرکت مخابرات، سخن به میان آمده که اخبار و اسناد و تصاویر و ویدئوهای آن نیز موجود و در دسترس است و بدیهی است که بر اساس یک اصل ثابت منطقی، اثبات شیء، نفی ماعدا نمی کند.

در جوابیه ای که با عنوان «مخابرات تخریب تجهیزات فیبر نوری رقبا را تکذیب کرد» گفته شد شرکت مخابرات ایران، حامی و پشتیبان اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی است. بر این اساس، یک شرکت ارتباطی در گستره ی وسیع و با قدمتی دیرینه در ارائه خدمات، هرگز نمی تواند و نمی خواهد با بر اصول و مشی ارتباطات بگذارد و با تخریب تجهیزات شرکت های همکار خود، وقفه ای در چرخه ارتباطی و خدمات رسانی ارتباطات کشور ایجاد کند فلذا طرح این اتهام از سوی آن رسانه و علل آن جای سوال دارد.

اساس کار شرکت مخابرات ایران بر توسعه داده و تلفن ثابت قرار دارد و بر همکاری گسترده با FCP ها برای تحقق بازی برد – برد در بازار ارتباطات کشور تلاش می کند. به عبارت دیگر، خدمات مخابرات در کشور به استثنای پهنای باند که دولتی است و در اختیار وزارت ارتباطات است، به هیچ وجه انحصاری نیست. فعالیت شرکت های ارائه کننده خدمات (PAP-FCP) در کنار شرکت مخابرات و ارائه خدمات از سوی آنها و همکاری با وزارت ارتباطات تاییدی بر این ادعاست و در حال حاضر حدود ۵۰ درصد بازار اینترنت نیز در اختیار آنهاست. اپراتورها با اعلام درخواست نیاز در استفاده از بسترهای مخابراتی شرکت مخابرات ایران و با پرداخت هزینه های تعیین شده در توافقات فیمابین، می توانند کاملا آزادانه و به طور قانونی از این بسترها به سود توسعه شبکه خود استفاده کنند اما بدیهی است که وقتی بدون هماهنگی و بر خلاف توافقات رسمی و حقوقی، وارد حوضچه های مخابراتی شرکت شوند تجاوز به حریمی محسوب می شود که برای ایجاد آن، سالیان سال متخصصان شرکت، عمر و تخصص و اعتبارشان را گرو گذاشته اند»./مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 226565

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید