شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
چهارشنبه, ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ۲۰:۴۵
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی و توسعه کشت های گلخانه ای گفت: حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از برنامه های بسیار مهم حوزه اقتصادی است چرا که ایجاد صنایع تبدیلی از یک سو، اشتغال زایی و کاهش مهاجرت روستاییان را در پی دارد و از سوی دیگر منجر به افزایش ارزش افزوده محصولات و کاهش ضایعات کشاورزی می شود.

به گزارش پیام خبر، بتول معلم، با اشاره به اینکه امروز امنیت شغلی کارگران ارتباط مستقیمی با توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: نیروی کار هر کشوری سرمایه آن کشور است و اگر کارگران احساس امنیت شغلی را داشته باشند، به طور حتم منجر به رشد تولید و اقتصاد پویا می شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با اشاره به اینکه وجود انواع قراردادهای موقت و روزمزد و غیره، موجب ضایع شدن حقوق کارگران و از بین رفتن امنیت شغلی آنها شده است، اظهار کرد: : متاسفانه مشکلات اقتصادی و معیشتی و نبود امنیت شغلی، کارگران را به سمت شغل های کاذب کشانده است و این خطری جدی برای تولید و بهره وری در کشور محسوب می شود.

وی بر لزوم توجه نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق به حق کارگران تاکید کرد و افزود: این وظیفه بسیار حائز اهمیت در میان لابی گری ها و منافع جناحی کمرنگ شده است.
معلم در ادامه مطالبات کارگری را سیاسی ندانست و اظهار کرد: مطالبات کارگران همچون مطالبات پرستاران و معلمین برای احقاق حق خودشان است و هیچ گاه سیاسی نیست و در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که ایشان می فرمایند: «مزد کارگر را قبل از آنکه عرقش خشک شود، بپردازید.»

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست و این کلام امام راحل (ره) به درستی راه را برای ما روشن می سازد، گفت: معلمان در شرایط سخت و مقاطع حساس در بیداری و ایجاد تحرک برای تغییر و تحول در همه عرصه های مختلف اجتماعی نقش مهمی را ایفا کرده اند.

معلم، نقش معلمان را ترویج راستی و شفافیت در جامعه دانست و آنها را را پایه گذار دفاع از اندیشه درست و حاکمیت انصاف و عقلانیت معرفی کرد و بر اهمیت بالای نقش آموزش و پرورش در ترویج حقوق شهروندی و تحقق جامعه مدنی تاکید کرد و ادامه داد: فضای معلمی، فضای نقد با هدف ایجاد پویایی و تحول گرایی است، باید صدای معلمان رسا و گوش مسئولان شنوا باشد.

معلم با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، گفت: مشکلات و چالش های اقتصادی علاوه بر ایجاد نارضایتی می تواند بر کیفیت آموزش نیز تاثیر منفی بگذارد.

وی با اشاره به اینکه امروز پیشرفت کشور با همکاری و همدلی اقشار مختلف جامعه حاصل می شود و اتحاد شیعه و سنی نمونه بارزی از این همدلی است، افزود: جامعه بزرگ اهل سنت با تقدیم 11 هزار شهید دفاع مقدس، دین خود را به انقلاب ادا کردند که این نشان از جایگاه والای ارزشی و معنوی آنها در کشور است.

معلم با تاکید به ضرورت بکارگیری نخبگان اهل سنت در مناصب مدیریتی کشور، گفت: امروز بیش از یک هزار و 700 مدیر اهل سنت در دستگاه های مختلف اجرایی کشور فعالیت می کنند و لازم است از نخبگان اهل سنت در بخش های مختلف استفاده کرد.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اصل 12 قانون اساسی به عنوان اصلی در جهت تقویت برابری و برادری میان شیعیان و اهل سنت، تصریح کرد: این اصل با تاکید بر احترام به مذاهب مختلف اهل سنت، آزادی آنها را در انجام مراسم مذهبی را بیان می کند.

معلم بر ضرورت توسعه زیر ساخت های مختلف در مناطق سنی نشین تاکید کرد و گفت: نگاه و نگرش جمهوری اسلامی این است که در ارائه خدمات توسط دولت، بین شیعه و سنی تفاوتی وجود ندارد، چون همه ما ایرانی و مسلمان هستیم.

معلم با تاکید بر اینکه ایلات و عشایر، بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ایران هستند، اظهار کرد: رشادت های جامعه عشایری در پهنه تاریخ ایران ‌زمین ماندگار و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر گفت: پی گیری برای افزایش اعتبارات لازم برای حمایت از جامعه عشایری در شرایط خشکسالی، لازم و ضروری است.

معلم گفت: ما ایرانی ها که در معماری، هنر، تجارت و ادبیات پیشتاز و صاحب سبک بوده و هستیم، در عرصه ورزشی هم صاحب پیشینه ای غنی، کهن و دیرینه ایم. ورزش زورخانه ای و چوگان همان ورزش های باستانی ما ایرانیان است.

وی با اشاره به جایگاه ارزشی و معنوی ورزش زورخانه ای گفت: فضای زورخانه های کشور ما خوشبو و عطر آگین به نام امیرالمومنین علی(ع) است و در این ورزش صرفا نیرومندی جسم مطرح نیست بلکه تربیت توامان جسم و روح مطرح است.

معلم گفت: ورزش زورخانه ای به عنوان یک ورزش باستانی در واقع ورزش بومی ما ایرانیان است که در آن اخلاق و جوانمردی موج می زند، هدف ورزش زورخانه ای تربیت افراد با ویژگی های پهلوانی است. وقتی به کسی می گوییم پهلوان در واقع به اخلاق محوری و معنویت آن شخص گواهی می دهیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش زورخانه ای گفت: لازم است این ورزش به عنوان یک فرهنگ ملی مورد حمایت بیشتری قرار گیرد و مدیریت شهری حمایت های لازم را برای ترویج و بسترسازی این فعالیت ورزشی فراهم آورد.

معلم با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش و تمامی ورزشکاران گفت: حمایت از ورزش و ورزشکاران را وظیفه خود می دانم و از برنامه های مهمی است که پی گیری خواهد شد.

وی، بیکاری را منشا آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در جامعه دانست و برای توسعه اقتصادی و رفع معضل بیکاری راهکارهایی را ارائه کرد و با تاکید بر توسعه آموزشهای مهارتی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار گفت: نیاز سنجی شغلی و آموزش مهارت های مورد نیاز جامعه، زمینه‌ اشتغال زایی را فراهم می کند.

معلم، یکی از راهکارهای رفع معضل بیکاری و توسعه اقتصادی را حمایت از برنامه های ساخت مسکن دانست و گفت: ساخت مسکن نه تنها نیاز جوانان را برای تامین مسکن برطرف می کند بلکه فرصت های شغلی متعددی را فراهم می سازد، برنامه های ساخت مسکن، کارگاه ها و کارخانه های شهرمان را توسعه و رونق می دهد و توسعه پایدار اقتصادی را به همراه دارد.

معلم با اشاره به جاذبه های گردشگری فراوان شیراز و زرقان گفت: صنعت گردشگری فرصت بزرگی برای اشتغال زایی است. بنابراین در همین راستا به جد باید پی گیر توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری بود.

وی، توسعه و حمایت از شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی را از دیگر راه کارهای توسعه اقتصادی و اشتغال زایی عنوان کرد و گفت: پی گیری برای حل مشکلات شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، همچنین توسعه و تکمیل زیر ساخت های آنها از برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معلم با تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی و توسعه کشت های گلخانه ای گفت: حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از برنامه های بسیار مهم حوزه اقتصادی است چرا که ایجاد صنایع تبدیلی از یک سو، اشتغال زایی و کاهش مهاجرت روستاییان را در پی دارد و از سوی دیگر منجر به افزایش ارزش افزوده محصولات و کاهش ضایعات کشاورزی می شود.

معلم ادامه داد: توسعه و حمایت از مشاغل روستایی با پی گیری و تصویب تسهیلات لازم از برنامه های مهمی است که موجبات رونق اقتصادی روستاها را فراهم می کند و مهاجرت آنها را کاهش می دهد.

وی، حمایت از کارآفرینی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را حائز اهمیت دانست و گفت: این امر هم رفع بیکاری را به همراه خواهد داشت و هم مسئله خودباوری را در میان مردم و جوانان شهرمان تقویت می کند.

معلم با تاکید بر اهمیت ایجاد مشاغل خانگی و حمایت از این مشاغل، گفت: مشاغل خانگی از یک سو منجر به توسعه اقتصادی و رفع معضل بیکاری می گردد و از سوی دیگر توسعه اجتماعی را در پی دارد، بنابراین ضروری است که هم از آموزش هایی با محوریت مشاغل خانگی حمایت کرد و هم پیگیر مصوباتی برای ارائه تسهیلات بیشتر به مشاغل خانگی بود.

 

کد خبر 226680

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید