پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر سفر زمینی اربعین اجرا شود فارس می تواند میزبان زائران هندی، پاکستانی، افغانستانی باشد از شیراز عبور می کنند و در این مسیر باید در مورد معرفی حضرت شاهچراغ (ع) فعالیت کنند.

به گزارش پیام خبر،آیت الله لطف الله دژکام در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان فارس با بیان اینکه گستره کار امام حسین (ع) بسیار زیاد است و هرچه کار انجام بدهیم کاری ناقابل و ناقص است گفت: ولی باید همه در حد خودمان تلاششان را در جهت راه امام حسین(ع) و اربعین انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر باشکوهتر برگزار شدن اربعین امسال اظهار داشت:بخشی از کار این ستاد، فرهنگی است که بعثه مقام معظم رهبری در کشور به عهده دارند و در استان هم حج و زیارت فارس پیگیری می‌کند.

آیت الله دژکام به سفر زمینی اربعین از کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: اگر سفر زمینی اربعین اجرا شود فارس می تواند میزبان زائران هندی، پاکستانی، افغانستانی و حتی در یکی از استان های چین هم مرز با افغانستان هم شیعه علاقمند به امام حسین (ع) دارد که این عزیزان در مسیر از فارس و شیراز عبور می کنند و باید میزبانی کنیم و لازم است افرادی به زبان این مسافران مسلط باشند و در مورد معرفی حضرت شاهچراغ (ع) فعالیت کنند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه اربعین یک سرمایه بزرگ است، اضافه کرد: امروز این سرمایه در اختیار ماست و همه ما در بوته آزمایش هستیم و این سرمایه بزرگ توسط امام حسین (ع) ایجاد شده و ایشان دل ها تصرف کرده اند، جاذبه امام حسین (ع) انسان را به اربعین می کشاند.

حجت الاسلام سید ابوالفتاح نواب با اشاره به اینکه دنیا به جایی می رسد که آزادی خواهان جهان به دنبال امام حسین (ع) خواهند آمد، افزود: در دنیا 20 نمونه راهپیمایی برگزار می شود که محدود است ولی وقتی عمق آن را بررسی می کنید می بینید بسیار هیچ است.

حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه اهداف قیام امام حسین (ع) فراگیر است و به یک دین اختصاص ندارد تا جایی که گاندی با سرمشق گرفتن از حضرت سیدالشهدا (ع)، هند را آزاد کرد، گفت: یکی از اهداف امام حسین (ع) بیدار کردن فطرت های انسانی است و دومین مورد از اهداف امام حسین (ع) اصلاح امور است.

حجت الاسلام نواب گفت: زیارت کنیم و برگردیم تا زمینه برای زیارت دیگران باز شود چرا که زیارت، گرامیداشت انسان کامل است چرا که حضرت امام حسین (ع) زنده کننده انسان ها بوده و هستند و یکی از راه های دیگر برای صیانت از اربعین علاوه بر نقش زائر بودن خادم هم باشیم.

 

کد خبر 199381

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید