جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۲۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مدیران دستگاه های فرهنگی باید با دقت سند تحول مباحث فرهنگی دولت مردمی را مطالعه و اجرا کنند.

به گزارش پیام خبر از اراک، محمدرضا جعفری 9 آذر در سمینار فصلی مدیران ستادی و استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تربیت و پرورش فعالیت دارند که در سراسر کشور مخاطب خاص آن انسانها هستند تفاوتی که هیچیک از سازمانها و ادارات دیگر ندارند.

مدیر کل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی افزود: وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی مهار کردن جهل است و فلسفه وجودی دستگاه های فرهنگی به طور خاص کار روی فرهنگ و تربیت اسنان است.

وی با بیان اینکه باید هر مدیری از خود بپرسد که در ارتقای شاخص های تربیتی جامعه چه نقشی دارد ادامه داد: تغییرات و تحولات اجتماعی در جبهه فرهنگی؟ جانمایی ما در این منظومه کجاست؟ چه تحلیلی در حوزه فرهنگی داریم؟ بهترین بهره برداری چیست؟ شاخص هایی که سبب رشد مسائلی مانند سبد فرهنگی خانوارها، مطالعه، سینما، تئاتر و ... می شود کدامند؟ همه این سوالات در سند تحول دولت مردمی گنجانده شده که لازم است مدیران به دقت به مطالعه آن بپردازند.

جعفری تجاری سازی فرهنگ را مدل برون رفت از موانع کنونی دانست و گفت: مسئله ای که امروز در جامعه مطرح است بحث عفاف و حجاب است که جلسات آن با دانشگاه ها در حال برگزاری است هر چند نتیجه قابل پیش بینی نیست.

مدیر کل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی مهمترین راهکار برنامه های اثر گذار و مفید را فعالیت های مردم پایه عنوان کرد و افزود: کارهایی ماندگار و اثرگذارند که روی مردم کار کرده باشد و باید این مهم از مرحله شعار خارج و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه محققان پس از مطالعات و تحقیقات گسترده علل تمامی آسیب های اجتماعی را مباحث اعتقادی عنوان کردند گفت: مسئله هویت باید مورد بازپروری و بازمهندسی قرار گیرد و نسل جوان متوجه دارایی های فرهنگی و هویتی خود شوند زیرا فرزندان ما با عقبه هویتی خود آشنایی ندارند.

 

کد خبر 203977

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید