شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۳۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تاکید استاندار فارس در آیین گشایش یازدهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان؛

اهمیت بررسی علمی نقش تمامی سازمان ها در ارتقای سلامت بانوان

استاندار فارس بر اهمیت بررسی نقش عملیاتی و مسوولیت تمامی سازمان ها در ارتقای سلامت بانوان، به کمک انجام پژوهش و تحقیقات علمی تاکید کرد.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدهادی ایمانیه در آیین گشایش یازدهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، این روز را به پرستاران حوزه سلامت تبریک گفت و از تلاش و از خودگذشتگی آنان برای سلامت مردم در بحران کرونا قدردانی کرد.

استاندار فارس با تاکید بر نقش سازمان های دولتی علاوه بر وزارت بهداشت در ارتقای سلامت عمومی جامعه، انجام پژوهشی پیرامون نحوه تاثیرگذاری دیگر سازمان ها در این زمینه را به دست اندرکاران برگزاری این رویداد علمی پیشنهاد داد.

دکتر ایمانیه با اعلام اینکه ۷۵ درصد سلامت مردم در کشورهای دیگر بر عهده سازمان هایی غیر از وزارت بهداشت است و این موضوع در جامعه ما نیز باید مورد توجه مسوولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد تا با انجام این پژوهش اثرگذار، استان فارس الگویی برای کشور در این زمینه باشد.

استاندار فارس با قدردانی از اساتید و محققان مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در تداوم برگزاری این رویداد، این امر را نشان دهنده توجه به موضوع سلامت بانوان از سوی این مرکز عنوان کرد.

دکتر ایمانیه هدف از حضور خود در این آیین را اهمیت سلامت مردم به ویژه سلامت بانوان کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمارهای پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که حوزه سلامت کشور به ویژه در بخش سلامت بانوان در مقایسه با کشورهای اطراف، بسیار افتخارآفرین بوده، اما کافی نیست و در راستای ارتقای این حوزه باید بیشتر تلاش کرد.

این کنفرانس بین المللی صبح امروز، نهم آذر ۱۴۰۱، با حضور دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «کامران باقری لنکرانی» رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر «عباس صدری» نماینده آیسسکو و مدیر منطقه ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد و تا فردا، دهم آذر ادامه دارد.

یازدهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت دانشگاه با محوریت موضوعاتی نظیر سلامت بانوان و تغذیه، سلامت باروری، سلامت روان در بانوان، نقش سیاستگذاری های کشوری در ارتقای سلامت بانوان، اثرات پاندمی کووید-۱۹ بر سلامت بانوان و اثرات پاندمی کووید-۱۹ بر سلامت مادران باردار، در حال برگزاری است.

 

کد خبر 203960

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید