پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یازدهمین سمینار بین المللی سلامت زنان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز به کار کرد و تا فردا، دهم آذر ادامه دارد.

به گزارش پیام خبر، رئیس کنفرانس بین المللی سلامت زنان در این آیین با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: این سمینار بین المللی از سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار برگزار شد و اغلب کنگره هایی حوزه سلامت زنان در کشور با نگاه طبی بود، اما تلاش شده به این حوزه نه تنها از منظر سلامت عمومی، بلکه از زاویه فرا بخشی نیز پرداخته شود.

دکتر کامران باقری لنکرانی یکی از محورهای مورد بررسی در این رویداد علمی را توجه به پیامدهای ناشی از کووید۱۹ بر بانوان عنوان کرد و با اشاره به پیامدهای ناشی از این بیماری در حدود ۶۰ درصد مبتلایان افزود: یافته ها نشان می دهد این میزان در بانوان نزدیک به ۲۵ درصد بیشتر از آقایان شایع تر است و علاوه بر آسیب های جسمی، صدمات روحی را نیز در پی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بانوان نظیر رشد چشمگیر حضور بانوان در عرصه های علمی و تحصیلی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند و سهم زنان در عضویت هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز ۳۴ درصد افزایش یافته است.

دکتر باقری لنکرانی با قدردانی از مشارکت و هم اندیشی اندیشمندان داخلی و خارجی برای برگزاری این سمینار دو روزه و رسیدن به اهداف سیاستگذاری سلامت در کشور گفت: در این سمینار درس آموخته های مربوط به بحران کووید۱۹ و پساکرونا و آسیب های جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت بانوان، مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده آیسسکو و مدیر منطقه ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی نیز در این آیین، پیام ویژه دکتر «سالم بن محمد المالک» مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) برای آیین گشایش این سمینار را قرائت کرد و گفت: تمایل داریم که از یافته ها و توصیه های این سمینار نیز به این سازمان انتقال داده تا از آن بهره گیریم.

دکتر «عباس صدری» با اشاره به پیشنهاد انجام پژوهش پیرامون نقش دیگر سازمان ها علاوه بر وزارت بهداشت در ارتقای سلامت بانوان از سوی استاندار فارس در این سمینار، آن را بسیار ارزشمند خواند و افزود: پرداختن به این موضوع مهم نه تنها در استان و کشور، بلکه برای سلامت بانوان در جهان نیز موثر است.

دکتر نجمه مهارلویی دبیر علمی کنفرانس در این آیین به ارایه توضیحاتی پیرامون موارد پیش بینی شده در این سمینار دو روزه شامل پرداختن به جنبه های مختلف آسیب های بیماری کووید-۱۹، افزایش مشکلات جسمی و عوارض روحی، روانی و اجتماعی پساکرونا در حوزه سلامت به ویژه در بخش سلامت بانوان پرداخت و اعلام کرد: از ۲۴۸ خلاصه مقاله ارسالی به این سمینار، ۱۴۹ خلاصه مقاله پذیرفته شده است.

این کنفرانس بین المللی که صبح امروز، نهم آذر ۱۴۰۱ در شیراز آغاز به کار کرده و به صورت ویدئو کنفرانس نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود، تا دهم آذر با طرح موضوعاتی همچون «ارتقای سلامت مادران در دوران پساکرونا»، «ملاحظات در خصوص تغذیه خانواده در دوران پساکرونا» و «عوارض طبی ناشی از ابتلا به کووید۱۹»، در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت ادامه دارد.

آئین آغاز به کار این رویداد بین المللی با حضور استاندار فارس، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده آیسسکو و مدیر منطقه ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی در ایران برگزار شد.

 

کد خبر 203959

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید