پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به دلیل اینکه استان فارس دارای ظرفیت های گردشگری فراوانی است و در برگزاری نمایشگاه گردشگری به فارس به عنوان نقش مکمل برای سایر استان ها و نقش الگو برای کشور نگاه می شود.

به گزارش پیام خبر، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی، امروز سه شنبه 20 دی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که در هتل «شیراز» برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین المللی گردشگری از باسابقه ترین و منظم ترین نمایشگاه های کشور به شمار می رود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها در شرایط حاضر، ابزاری برای گفتگو با فعالان اقتصادی سایر بخش هاست.
وی حوزه گردشگری را دارای ظرفیت مطلوبی برای معرفی شدن میان مردم دانست و عنوان کرد: توجه به برگزاری نمایشگاه های گردشگری مصداق توجه به اصل حوزه گردشگری است.
شالبافیان حسین آبادی اعلام کرد: نمایشگاه سالانه گردشگری از 18 تا 21 بهمن با حضور تمامی استان ها در تهران برپا می شود اما استان فارس هم به دلیل اینکه ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد و به آن به عنوان نقش مکمل برای سایر استان ها و نقش الگو برای کشور در حوزه گردشگری نگاه می شود.
وی ادامه داد: فارس استان متمایز در جنبه های گردشگری است و فعالان گردشگری با تلاش خود موجب شدند تا پس از کرونا گردشگری جان بگیرد و به مدیران و قانون گذاران برای حفظ این نقطه قوت گفتند که باید چکار کرد.
شالبافیان حسین آبادی با اشاره به عوارض خروج از کشور هم گفت: در هشت ماه اول امسال، یک هزار و 400 میلیارد تومان، عوارض خروج از کشور اخذ شده است که تا پایان سال 400 میلیارد تومان دیگر افزایش خواهد یافت.
وی افزود: برای حوزه گردشگری 50 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و سئوال این است که چطور حوزه گردشگری از محل اخذ عوارض خروج از کشور مورد حمایت قرار گرفت.
شالبافیان حسین آبادی اعلام کرد: 2 هزار و 461 پروژه گردشگری در حال اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی بیش از 30 درصد دارند و دولت تعهد حمایت از زیرساخت ها را دارد.
وی تصریح کرد: اگر تمامی اعتبارات تملک دارایی را بر این تعداد تقسیم کنیم به هر کدام 50 میلیون تومان می رسد و این تعداد پروژه 106 هزار شغل مستقیم ایجاد می کند.
شیراز باید بتواند کانونی برای رویدادهای گردشگری در کشور باشد
سید موید محسن نژاد، هم در این مراسم گفت: نمایشگاه یک پاتوق برای حضور و گردهم آمدن فعالین حوزه گردشگری است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: این نمایشگاه سال آینده در 23 تا 29 آذر ماه برپا خواهد شد و شیراز باید بتواند کانونی برای رویدادهای گردشگری در کشور باشد.
وی تاکید کرد: فارس و شیراز ظرفیت محور قرار گرفتن رویدادهای گردشگری در سطوح ملی و بین المللی را دارد.

علی فرهادی هم با تاکید بر اینکه متولیان برای بخش خصوصی باید بال پرواز را فراهم کنند، گفت: اگر این بال فراهم شود گردشگری می تواند موثر واقع شود.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس ادامه داد: این نمایشگاه باید در خور شان استان فارس برگزار شود زیرا تراز استان فارس را بسیار بالا می دانیم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فارس را قله عنوان کرده اند و باید سعی کنیم که مدیران هم در حد و اندازه قله خود را نشان دهند.
فرهادی اضافه کرد: این نمایشگاه از امروز تا بیست و سوم دی ماه میزبان علاقمندان و به موازات آن نمایشگاه قهوه و صنایع وابسته هم برپا می شود و ساعت بازدید از 16 تا 22 خواهد بود.

 

کد خبر 204772

 

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید
ناشناس | ۱ سال پیش
آقای معاون شما اگر به گردشگری به عنوان یک درامد *** نگاه می کردین غیر از شیراز به جایی و شهری دیگر نگاه نمی کردین. اخه تهران تاریخ داره که شما نمایشگاه گردشگری در تهران برپا می کنید؟؟؟؟ غیر چندتا خانه قجری که به فور در دل شیراز یافت می شود تاریخی دیگر در تهران یافت می شود؟؟؟ تا وقتی نگاهتون پایتختی و به قول خودتان شهرستانی باشد هیچگاه در حوزه گردشگری به جایی نخواهید رسید؟؟ تمام مولفه های گردشگری جهان در شیراز و فارس نهفته است شما انوقت می گوید به شیراز می شود به عنوان مکمل نگاه کرد؟؟؟؟؟؟!!!!!! در تهران نشستید تمام درامدهای گردشگری شیرازو فارس به غارت می برید و انوقت برای فارس و شیراز تعیین تکلیف می کنید؟؟؟!! شما فقط غارتگر تاریخ و کردشگری هستید و بس.
0
0