سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۴۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی داراب نسبت به اهمیت ارتقاء جایگاه این شهرستان با بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و تولیدکنندگان بومی تاکید کرد.

محمدجواد عسکری در مراسم روز ملی داراب نسبت به اهمیت ارتقاء جایگاه این شهرستان با بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و تولیدکنندگان بومی تاکید کرد.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت روز ملی داراب با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی شهرستان‌ها می‌تواند درآمدهای مختلفی را برای کشور به وجود بیاورد، مطرح کرد: داراب با پشتوانه فرهنگی و تاریخی خود در توسعه و ارتقاء شاخص‌های خود در تمامی حوزه‌ها باید پیشران باشد تا بتواند در گذر زمان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بایستی برای ارتقاء جایگاه این شهرستان با تعامل با دوستداران داراب اقدام کرد، افزود: ثبت روز ملی داراب در تقویم گردشگری ایران نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان کهن محسوب می‌شود که لازم است با برنامه‌ریزی هدفمند و بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی به ویژه بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف توسعه‌ای به سطح مطلوبی از پیشرفت پایدار دست پیدا کنیم.

عسکری در رابطه با نقش‌آفرینی مردم در توسعه و پیشرفت داراب اشاره کرد و گفت: اتحاد و همدلی باید محور فعالیت‌های توسعه‌ای مدنظر در این شهرستان باشد که در این راستا با همت مردم جایگاه داراب را بالاتر خواهیم برد و امید داریم در سال آتی و در روز ملی داراب نیز شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید باشیم.

این نماینده مجلس در ادامه مراسم نیز برگزاری برنامه‌های اجتماعی را یکی از راهکارهای نشاط‌آفرینی در جامعه دانست و گفت: امروزه در سراسر جهان رویدادمحوری یکی از راهبردهای مشخص و نوین صنعت گردشگری معرفی می‌شود که در این راستا اگر بتوانیم به بهانه‌های مختلف نیز مردم را گرد هم بیاوریم در ایجاد وحدت و امیدآفرینی در جامعه می‌توانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

عسکری از ثبت جهانی میراث‌فرهنگی دارابگرد خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت جایگاه ارزشی دارابگرد در تاریخ کهن این مرز و بوم با اعتبارات در نظر گرفته شده نیز پرونده الحاق این مجموعه آثار فرهنگی به منظر باستان‌شناسی فارس و ثبت جهانی آن در دست اقدام است.

نماینده داراب و زرین‌دشت همچنین اضافه کرد: به دلیل جاذبه‌‌های متعدد و فراوانی که در این شهرستان وجود دارد پس از طی شدن مراحل قانونی و فرآیند کارشناسی در وزارت گردشگری نیز داراب به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ و اقتصاد باید با حمایت از سیاست‌ها و راهبردهای تولید باشد، خاطرنشان کرد: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به عنوان مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده است این امکان وجود دارد تا با مشارکت بخش خصوصی و فعالان مدنی در توسعه همه‌جانبه این منطقه از تولیدکنندگان حمایت‌ کنیم.

در پایان این مراسم با حضور احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین مدیران ارشد استانی از چهره‌های ماندگار دارابی با اهداء تندیس یادبود نیز تجلیل بعمل آمد.

 

کد خبر 206905

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید