جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۲۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با انتقاد از اینکه هیچ اثری از راهنمایان تور و برنامه ای برای روایت گری و معرفی کاخ اردشیر و تاریخ آن وجود نداشت عنوان کرد: گردشگران حاضر در این مکان رها و دچار سردرگمی بودند.

به گزارش پیام خبر، محمد فرخ‌زاده در سفر یک روزه خود به شهرستان فیروزآباد ضمن بازدید از بنای تاریخی کاخ ساسانی اردشیر بابکان عنوان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در ورودی مسیر کاخ اردشیر بابکان در قالب رستوران، سفره‌خانه و... چهره بسیار نا مناسبی را برای این اثر تاریخی فراهم کرده است و لازم است دستگاه قضایی، میراث فرهنگی و فرماندار به عنوان رییس شورای تامین در جهت ساماندهی آن اقدام کنند.

 

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با انتقاد از اینکه هیچ اثری از راهنمایان تور و برنامه ای برای روایت گری و معرفی این بنا و تاریخ آن وجود نداشت عنوان کرد: گردشگران حاضر در این مکان رها و دچار سردرگمی بودند.

 

فرخ‌زاده همچنین در بازدیدی که از شهر باستانی گور داشت عنوان کرد: نقایص بسیاری در این منطقه وجود دارد که بیشتر درباره کاوش های باستانشناسی و زمین های کشاورزی تصرف شده است.

 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه این شهر می توانست به عنوان یک منطقه بسیار ارزشمند در تاریخ فارس و جهان باشد، اظهار کرد: اکنون شاهد سرقت های جزیی و خرد و از بین رفتن این آثار در زیر زمین به دلیل آبیاری زمین های کشاورزی تصرف شده هستیم.

 

وی همچنین از اینکه در سطح ملی برای این داشته ارزشمند تاریخی هیچ ردیف بودجه ای در نظر گرفته نشده است ابراز تاسف کرد و گفت مسئولین متولی در سطح کشور باعث و بانی این بی توجهی و اهمال کاری هستند.

 

نبود یک موزه از آثار جمع آوری شده در محیط کاخ و یا در کنار این اثر از دیگر مواردی بود که فرخ زاده به آن اشاره کرد و گفت: کمبود چنین موزه‌ای باعث کاهش جاذبه برای گردشگران و بازدیدکنندگان کاخ اردشیر بابکان شده است، آثار تاریخی و اشیا ارزشمند جمع آوری شده در مکانی غیر استاندارد نگهداری می شود در صورتی که این امکان وجود داشت که از آن موزه ای زیبا خلق و دانش عمومی مردم را با آن بالا برد.

 

کد خبر 207307

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید