پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون استاندار فارس از تغییر ساعت کاری در ۱۹ شهرستان استان با توجه به گرمای هوا خبر داد.

به گزارش پیام خبر، معاون استاندار فارس گفت: ساعت کاری اداره ها و دستگاه‌ های اجرایی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات دولتی  تا ۳۱ مراد ماه در شهرستان های لار، لامرد، مهر، گراش خنج، فسا، داراب، جهرم، زرین دشت، کازرون، ممسنی، رستم، نی ریز، بختگان، فراشبند، قیر و کارزین، اوز، کوهچنار و خفر به این شرح است:

روزهای شنبه تا چهارشنبه ۶.۵ تا ۱۳.۳۰

روزهای پنج شنبه از ساعت ۶.۳۰ تا ۱۲.۳۰

عبدالرضا قاسم پور افزود: این تغییر به معنای کاهش ساعت کاری نیست و تنها یک ساعت جا به جایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ ها، مراکز درمانی امدادی و بهداشتی، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری اورژانس آتش ‌نشانی و خدمات امداد جاده ‌ای و مراکز انتظامی طبق روال قبل ارائه خدمت خواهندکرد.

قاسم پور همچنین گفت: گشت‌ها و اکیپ های اداری برای ارزیابی و نظارت  بر عملکرد ادارات فعال کرده ایم و  کارشناسان فرمانداری ها و ادارات توزیع برق سر زده از ادارات بازدید و عملکرد هفتگی آن ها را بررسی می‌ کنند. به گفته وی، با اداره های متخلفی که مدیریت مصرف برق  و صرفه جویی نداشته باشند برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهدشد.

وی افزود: در مصوبه هیات وزیران تاکید شده است که ادارات باید ۵۰درصد سال گذشته  مصرف برق را کاهش دهند و دمای  محیط در زمان فعالیت ادارات ۲۵ درجه سانتی گراد  و در ساعات تعطیلی سیستم سرمایشی و روشنایی غیر ضروری خاموش باشد.

قاسم پور عنوان کرد: ادارات باید از مولدهای اضطراری استفاده کنند.

به گفته وی، در بخش صنعت راهکارهایی  پیش بینی شده و برق مصرفی این بخش در حال کاهش است  و صنایع بزرگ از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد ماه این کاهش را انجام خواهند داد.

معاون استاندار فارس همچنین گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و افزایش قابل  ملاحظه دمای هوا و افزایش بی سابقه مصرف برق، با استفاده از اختیار هیات وزیران  و مصوبه مربوطه و درخواست شرکت های برق منطقه ‌ای و توزیع برق فارس و شیراز و جلوگیری از ایجاد خاموشی در شبکه برای بخش های مسکونی و کمک به بخش صنعت  و تولید، این تصمیم گرفته شده است.

 

کد خبر 149274

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید