جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۰۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فرمانده انتظامی استان فارس در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه؛

خبرنگاران سرداران امنیت هستند

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه خبرنگاران سرداران امنیت هستند گفت:خبرنگاران در خط مقدم میدان نبرد جنگ نرم حضور دارند، کسی که باید در مقابل اثر دشمن با ابزارهای زیاد مقابله کند، خبرنگار است.

به گزارش پیام خبر،سردار رهام بخش حبیبی در جلسه قدردانی از اصحاب رسانه با اشاره به تقارن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)و روز خبرنگار گفت: تمام زندگی امام حسین(ع) برای همه افراد پراز عبرت و درست است و اگر تاریخ حرکت امام حسین(ع) را از مدینه به مکه و شام را مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که یک الگوی تمام عیار در استقامت است و حتی یک بی اخلاقی در تمام صحنه کربلا مشاهده نمی‌شود و این نوع رفتار باید الگوی زندگی ما باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود:خبرنگار جزیی از همه سازمان‌ها و ادارات محسوب می‌شود و رد پای این قشر در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها قابل مشاهده است و از نظر من، هر روز که به نام هر سازمان یا نهادی نام‌گذاری شده باشد، روز خبرنگار هم هست؛ زیرا هیچ فعالیتی بدون انعکاس خبری و اطلاع رسانی مناسب، نمود و بروز نخواهد داشت. سردار حبیبی، با بیان اینکه احساس امنیت، با دستگیری خلافکار، قاچاقچی، سارق و … روان‌سازی ترافیک ایجاد نمی‌شود، گفت: زمانی اقدامات مرتبط با تامین نظم و امنیت خود را نشان می‌دهد که رسانه و خبرنگار بهترین مهندسی را در اطلاع رسانی داشته باشد؛ به همین واسطه ۸۰ درصد از احساس امنیت موجود در جامعه امروز را مدیون رسانه و خبرنگار می‌دانم. فرمانده انتظامی فارس همچنین گفت: جنگ‌هایی که در میدان رخ می‌دهد و بداخلاق‌هایی در جامعه شکل می‌گیرد هم کار رسانه است؛ اما نه هر رسانه‌ای، بلکه رسانه‌های معاند و سازمان‌دهی و برنامه ریزی و پشتیبانی شده توسط دشمن با هدف برهم زدن نظم، امنیت و آرامش جامعه. حبیبی خاطرنشان کرد: امروز بنگاه‌های خبر پراکنی در قالب کار رسانه‌ای به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش با بزرگنمایی، سناریوسازی و دروغ پردازی هستند و این موضوع کار رسانه‌ و خبرنگاران صادق را سخت‌تر می‌کند. فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه خبرنکاران سرداران امنیت هستند گفت:خبرنگاران در خط مقدم میدان نبرد جنگ نرم حضور دارند، کسی که باید در مقابل اثر دشمن با ابزارهای زیاد مقابله کند، خبرنگار است و الحق تاکنون در فارس به خوبی کارشان را انجام داده‌اند. سردار رهام بخش حبیبی با تاکید بر این نکته که مردم به احساس آرامش و اعتماد به پلیس نیاز دارند و نقش رسانه به وضوح مشخص است، افزود: در سه سال گدشته مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس رتبه برتر را کسب کرده که همکاری و تعامل خوب رسانه‌های استان را نشان می‌دهد. فرمانده انتظامی استان فارس از رسانه‌ها درخواست کرد که نگاه و خروجی اخبارشان، آرامش شهروندان باشد و افزود: از آنجا که خبرنگاران در متن جامعه هستند، رفتارهای ناهنجار به پلیس اطلاع داده شود.  

 

کد خبر 199149

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید