پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تفاهم‌نامه‌ای بین معادن استان با هپکو اراک با هدف تعمیرات ماشین‌آلات معدنی منعقد شده که این اقدام گام بلندی در جهت توسعه این واحد تولیدی است.

به گزارش پیام خبر از اراک، بیش از ۵۰۰ معدن فعال در استان مرکزی وجود دارد که هر کدام از این معادن دارای ماشین‌آلات مختلف هستند که نیاز به تعمیرات اساسی دارند و می‌توان از ظرفیت هپکو اراک در این جهت استفاده کرد.

براساس آمار موجود بیش از هفت هزار ماشین‌آلات راهسازی در کشور وجود دارد که هپکو اراک می‌تواند تعمیرات این تعداد ماشین‌آلات را برعهده بگیرد. ماشین‌الات راهسازی وارداتی نیز فرسوده و دست دوم هستند که بعد از مدت زمانی کوتاه نیاز به تعمیرات اساسی دارند که هپکو اراک بهترین ظرفیت برای انجام این کار است؛ از ظرفیت شرکت هپکو به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشین‌آلات می‌توان در تعمیرات اولیه و خدمات پس از فروش استفاده کرد. هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد. هپکو ۲۵ نوع ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود. شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد. بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.1219/ل

 

کد خبر 199366

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید