یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل بیمه سلامت گفت: مهمترین عاملی که باعث شد 2 دهک به رایگان های تحت پوشش بیمه سلامت اضافه کنیم، در راستای توجه به مهار تورم بوده است.

به گزارش پیام خبر، علی محمد جعفرپور، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با همراهی رسانه ها فرهنگ سازی خوبی در جامعه روی داده و مردم بسیار خوب با ما همکاری می کنند، گفت: مجموعه سازمان ما در هزینه ها شفاف است و بسیار خوب پرداخت ها را دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس اضافه کرد: پول پخش ارز دارو را به وزارت علوم محول شده است که خرید باید با نظارت ما انجام شود و خدمات‌ خوبی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال سه دهک اول را انتقال می دهیم بعد از سه ماه دهک چهار و پنج را اضافه کرد و تا دهک 9 را تخفیف داد، افزود: مهمترین عاملی که باعث شد 2 دهک به رایگان های تحت پوشش بیمه سلامت اضافه کنیم، در راستای توجه به مهار تورم بوده است.

وی با یادآوری این مطلب که نزدیک 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده است که حدود 300 هزار نفر رایگان هستند حدود 52 درصد تحت پوشش ما هستند و می توانند با شماره 1666 تماس بگیرند.

جعفرپور با تاکید بر اینکه در بحث صعب العلاج اتفاقات خوبی روی داد و سعی کردیم بخشی از مشکلات این بیماران را در نظر بگیریم، افزود: نگاه بر این شده بیماران صعب العلاج را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیماران خاص دفترچه داشتند که فقط مورد بیمار خاص را همان زمینه در نظر می گرفت و در نظر داریم به پوشش هدفمند برسیم و بیماران خاص کمتر مشکل دارد شوند، اضافه کرد: بسته بیماران صعب العلاج در ابتدا با 27 بیماری خدمات می گرفت که الان به بیش از 130 بیماری رسیده است.

جعفرپور افزود: مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که آنانی قرارداد ندارند با ما قرارداد داشته باشند و تمام داروخانه ها با ما قرارداد دارند.

وی اضافه کرد: در حوزه مصدومین حرم مطهر اعلام کردیم که توان حمایت داریم.

جعفرپور با اشاره به اینکه در حوزه دارو اوضاع خرابی نداریم، افزود: متاسفانه به علت تحریم موارد اولیه دارویی، کمبودهایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کسی بیمه نداشته باشد می تواند با مراجعه به سامانه بیمه ایرانیان و یا ستاره 1666 مربع استحقاق بیمه ای را مشخص کند، اظهار کرد: سامانه دهک افراد را مشخص و حق بیمه را بر اساس دهک دریافت می کند.

 

 

کد خبر 214934

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید